| کد خبر: 235481 |

دهها کشتی معطل برای تخلیه بار در آمریکا

ده ها کشتی اقیانوس پیما با ده ها هزار کانتینر، به دلیل فعالیت کمتر از ظرفیت بندرها در پی کمبود شدید کارگر و تجهیزات در آب های سواحل کالیفرنیای جنوبی آمریکا در صف تخلیه بار هستند.

تین نیوز

تا روز جمعه گذشته بیش از ۶۰ کشتی کانتینربر در آب های نزدیک بندرهای لس آنجلس و لانگ بیچ در انتظار پهلوگیری در اسکله و تخلیه بار بوده اند، که میانگین این عدد در دوره پیش از همه گیری، حداکثر یک کشتی بوده است. زمان انتظار کشتی ها نیز تا سه هفته طول کشیده است.

به گزارش تین نیوز از تارنمای بیزینس اینسایدر؛ بندرهای اصلی کالیفرنیای جنوبی با تاخیر بی سابقه در تخلیه کشتی های باربری روبرو هستند به گونه ای که افزایش ساعت کار در بندر لانگ بیچ، برای حل و فصل این مسئله کافی نبوده و پایان نزدیک برای این مشکل دیده نمی شود.  

با توجه به پیامدهای فزاینده و گسترش یابنده کمبود کارگر و تجهیزات بندری و نبود هماهنگی در صنایع حمل و نقل و ترابری، مدیران بخش کشتیرانی هشدار داده اند که این بحران تا سال ۲۰۲۳ طول خواهد کشید.

یوفه اوسترگارد رئیس نمایندگی شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در منطقه آمریکای شمالی به وال استریت ژورنال گفته که بندرها به رغم پیشینه تاریخی، اکنون با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند. با توجه به تعطیلی چند ساعته این بندرها در بیشتر روزهای کاری هفته و یکشنبه ها، به سختی می توانند با بندرهای آسیایی و اروپایی هماهنگ شوند که ۲۴ ساعته در هفت روز هفته فعالیت و بارگیری می کنند.

به نوشته این روزنامه امریکایی؛ ساعت کاری معمول کارگران بندرها شامل ۲ نوبت کاری هشت تا چهار بعدازظهر و ۶ بعدازظهر تا سه بامداد می شود و یکشنبه ها هم تعطیل هستند، اما از نوبت های کاری شبانه و شنبه ها پرهزینه تر هستند، به ندرت استفاده می شود.

دشواری به کارگیری کارگران مورد نیاز، تاثیر بسیار وحشتناکی بر صنعت حمل و نقل ایالات متحده گذاشته و موجب مشکلاتی برای بندرها، انبارها، راه آهن و کامیون رانی شده است. بسیاری از شرکت های فعال در این صنعت، باوجود کاهش شمار کارگرانشان به نسبت پیش از دوره همه گیری، به علت شکوفایی تقاضا برای کالاها در پی آغاز همه گیری، با کار بسیار بیشتری روبرو هستند.ایالات متحده تنها کشوری نیست که برای تخلیه کشتی های باری به سختی تلاش می کنند و به نوشته بلومبرگ، تعطیلات در دوره همه گیری کووید ۱۹، تاثیر فزاینده و گسترده ای در سراسر جهان گذاشته و موجب بالا رفتن بهای بسیاری از کالاها شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.