| کد خبر: 23367 |

نظرها و خبرها◄ آمار سوانح توپولف مشخص نیست / کارخانه‌های هواپیماسازی روسی ورشکسته‌اند

تین نیوز | این روزها موضوع خرید هواپیماهای روسی به بحث روز کارشناسان صنعت هوایی، مجلسیان و دولتمردان تبدیل شده است، موضوعی که موافقان و مخالفان خود را دارد. مخالفان خرید هواپیماهای روسی، به کوتاه بودن عمر قطعات یدکی این هواپیماها و همچنین ورشکسته بودن کارخانه‌های سازنده روسی به دلیل عدم استقبال شرکت‌های هواپیمایی از محصولاتشان، اشاره می کنند و موافقان هم سوانح هواپیماهای روسی را مربوط به فرسودگی آنها  و خطای انسانی می‌دانند و نه تکنولوژی آن.

1- تلفات بوئینگ تاکنون بیشتر از توپولوف بوده است
تین نیوز | چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...یک عضو کمیسیون عمران مجلس بر ایجاد زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
حسین محمدزاده گفت: در ایران به دلیل حساسیت‌های توپولوف‌ها مردم تصور می‌کنند که سوار بر ارابه‌های مرگ می‌شوند در حالیکه تلفات و خسارات ناشی از سقوط بزرگ‌ترین شرکت هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ حتی بدتر از توپولوف بوده است اما این مساله در ایران بازتاب چندانی نداشته است.
 مطلب کامل

نظر | آمار سوانح توپولف مشخص نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۲۸در مورد این مطلب:
قطعات یدکی توپولوف از عمر کمتری برخوردارند. شوروی هرگز گزارش واقعی سقوط های توپولوف را در محدوده فضائی خود و کشورهای آفریقائی منتشر ننمود و لذا با توجه بآنکه نگهداری آن بسیار گران تمام می‌شود و کنترل آن در مناطق کوهستانی بسیار دشوار است، بدترین گزینه برای ایران است.
بوئینگ تمام سوانحش در طول تاریخ را می توان به راحتی به دست آورد و ملاحظه نمود دقیقا دلیل سانحه چه بوده است. مقایسه غیر کارشناسی همیشه غلط است.

2- اعتراض یک نماینده به زمزمه های خرید هواپیما از چین و روسیه: تجربه توپولف ها را تکرار نکنید
تین نیوز | یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عضو کمیسیون عمران مجلس درباره خرید هواپیما از چین و روسیه با یادآوری تجربه ناموفق خرید توپولوف ها در سالهای گذشته، گفت: اگر در خرید هواپیماها دقت لازم صورت گیرد تا تجربه توپولوفها که ضرر زیادی به همراه داشت تکرار نشود، مانعی ندارد.
مهرداد لاهوتی درباره نیاز شرکت هواپیمایی هما به 100 فروند هواپیما و احتمال خرید این هواپیماها از چین و روسیه با یادآوری تحریم های ایجاد شده بر صنعت حمل ونقل هوایی، گفت: با توجه به اینکه قبلا تجربه ناموفق خرید توپولوف ها را داشتیم اگر هواپیماهای ایرباس که امتحان خود را پس داده اند خریداری شود منعی ندارد...
مطلب کامل 


نظر | کارخانه‌های هواپیماسازی روسی ورشکسته‌اند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۲۸در مورد این مطلب:
با توجه به مدارک موجود و مستندات پنج کارخانه سازنده روسی یعنی توپولف - انتونف - سوخو - الیوشین و یاکولف سالهاست که تعطیل و به جرات می‌گویم به علت عدم اقبال در بازاریابی و ضعف تکنولوژیک ورشکسته و تعطیل شده اند.
حال عده ای واسطه در حال زمینه سازی و امکان سنجی این امر در ایران هستند که در صورت عدم اطلاع رسانی دوباره کلاه انتونف صد و چهل ..... روز از نو روزی از نو چند میلیارد دلار از بودجه این مملکت دست و دلباز متمکن در جیب دوستان روسی! 

3- ایران از امن‌ترین و ایمن‌ترین فضاهای پروازی جهان است
تین نیوز | پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ 
 ‌خلاصه مطلب: ...مدیر عامل فرودگاه‌های کشور گفت: از سوی سازمان جهانی هواپیمایی(ایکائو)، فضای هوایی ایران از امن‌ترین و ایمن‌ترین فضاهای پروازی شناخته شده است.
محمدعلی ایلخانی در جلسه شورای اداری لارستان گفت: این موضوع سبب افزایش پذیرش مسافران خارجی و پروازهای عبوری سایر کشورها در طول شبانه‌روز به هواپیماهای داخلی و خارجی با ارائه سرویس بی‌خطر می شود...
مطلب کامل

نظر | دریغ از ارتقای سامانه های ناوبری و ایمنی در فرودگاه ها
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۲۹در مورد این مطلب:
اولا قرار نیست همه فرودگاه ها سود ده باشد بلكه باید دولت به دلیل شرایط اقلیمی، سیاسی و اجتماعی هزینه روی پا نگه داشتن برخی فرودگاه ها را بدهد و اینها عمدتا در نقاط محروم واقعند. اما مشكل فرودگاه ها این نیست بلكه كورس و ماراتن مدیران فرودگاهی و به وجد آوردن مدیران استانی برای كشور گشائی در فرودگاه ها است.
در فرودگاه لارستان كه در زمان مدیریت های سابق شركت به اداره كل ارتقا یافت هزینه های زیادی شده است. این فرودگاه هیئت امنای محلی دارد و بخش زیادی از هزینه های آن را لاری ها می دهند
اما خدا وكیلی 120 هزار مسافر تقسیم بر 365 روز سال می شود 328 مسافر یعنی یك ایرباس؟
آیا این حجم مسافر این سرمایه گذاری را می خواهد ؟
اگر به جای این هزینه ها كه بیشتر متناسب با مراسم روبان پاره كنی و مصاحبه است در جاهائی كه منطقی است هزینه می كردید بهتر نبود؟ برای مثال این همه هزینه برای فرودگاه شاهرود برای چیست؟
مدیران فرودگاهی عادت كرده اند بعد از انتصاب دنبال گسترش ترمینال، ساخت پاویون، ترمینال زیارتی و كلا ساخت و ساز باشند اما دریغ از ارتقای سامانه های ناوبری و ایمنی در فرودگاه ها.
مثلا در همین لارستان پرسنل در هفته چند بار به سایت رادار لار سر می‌زنند؟ با چه خودرویی؟ امكانات داخل سایت چیست؟ آیا سیستم اعلام و اطفای حریق دارد؟ 

4- سازمان هواپیمایی كشوری مسیرهای هوایی با عرض 10 مایل طراحی می كند
تین نیوز | چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری از طراحی مسیرهای هوایی با عرض 10 مایل خبرداد. محمد خداكرمی اظهارداشت: افزایش روز افزون ترافیك هوایی از یك سو و فراهم شدن امكان هدایت هواپیماها براساس سیگنالهای دریافتی از سامانه های ماهواره ای ویا سامانه های جدید از سوی دیگر، زمینه را برای طراحی مسیرهای هوایی با عرض كمتر فراهم كرده است...
مطلب کامل

نظر | هر الزام بین المللی تعهد ما نیست
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۶-۲۹  در مورد این مطلب:
بعد این گپ راداری را چه می كنید؟ ضعف فركانسی را چی ؟
مناطق ممنوعه و محدوده را چی ؟ هر الزام بین المللی كه تعهد ما نیست. تو تجدید LOA با كشورها مشكل داریم؟
الان تكلیف تجسس و نجات در كشور روشن شده است.
مجوز هواپیمائی تركیش را تو High Season متوقف كردید بعد با هزار پیگیری در دقیقه آخر OK كردید. حالا فرض كنید مسیرها هم شد RNAV5 با ایمنی مدیریت فضا كه نمی شود كار كرد!

5- گزینه احتمالی انتقال فرودگاه مشهد هنوز مشخص نشده است/ تابع سیاست شرکت فرودگاه ها هستیم
تین نیوز | شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیرکل فرودگاه مشهد گفت: تاکنون گزینه احتمالی برای انتقال فرودگاه مشهد مشخص نشده است.
محمدباقر قاسم زاده با بیان اینکه تابع سیاست های شرکت فرودگاه های کشور هستیم، گفت: در خصوص انتقال فرودگاه مشهد، در صورتی که مسئولان در وزارتخانه و شرکت فرودگاه ها به این نتیجه برسند که انتقال ضروری است ما به عنوان مجری پیگیری خواهیم کرد... 
مطلب کامل

نظر | پس این همه سرمایه گذاری و هزینه یعنی چه؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۲۹ در مورد این مطلب:
اولا با گسترش شهرها و احاطه گردیدن فرودگاهها معمولا این نظریات ارایه می گردد.
سالیان قبل نیز می فرمودند قرار است فرودگاه جدید مشهد در منطقه دیزباد ( در مسیر مشهد نیشابور ) ساخته شود.
بعد هم كه ته فرودگاه مشهد به چاه ویل وصل شد هر چه پول بود سرازیر شد به مشهد برای ساخت و توسعه فرودگاه !
پس افزایش چند هزار متری ترمینال و ساخت ترمینال زیارتی و .........
و آمدن قطار شهری مشهد به فرودگاه و... این همه سرمایه گذاری و هزینه یعنی چه؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.