| کد خبر: 231882 |

نتوانستیم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم

شهردار تهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن پایتخت آرزوی ما بود که در این دوره منابع و فرصت آن فراهم نشد.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن پایتخت آرزوی ما بود که در این دوره منابع و فرصت آن فراهم نشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیروز حناچی امروز در حاشیه حضور خود در صحن شورای شهر و در جمع خبرنگاران گفت: امروز نتیجه شعارهای خود به مردم را در شورای شهر بازگو کردم. کاهش فاصله بین شمال و جنوب تهران و نسبت مصرف بودجه، پروژه‌های محله محور، جلوگیری از تخریب باغات و تبدیل آنها به بوستان، بحث‌های زیست محیطی و اقدامات انجام شده در راستای تهران هوشمند ازجمله اقدامات انجام شده است.

شهردار تهران افزود: البته بنده به بسیاری از موارد ازجمله اتفاقاتی که در بحران کرونا رخ داد اشاره‌ای نکردم.

وی در پاسخ به این سوال که در دوره گذشته حدوداً ۷۰ درصد به حمل و نقل عمومی توجه می‌شد و در این دوره میزان توجه به این امر چقدر است، عنوان کرد: وقتی می‌گوییم شهر انسان محور یعنی باید بیشترین توجه بودجه به حمل و نقل عمومی باشد، در دوره گذشته بیشترین مصرف بودجه در اتوبان‌ها بوده است. ما مطابق شعار خود بودجه را در این بخش مصرف کردیم و بودجه مصرفی در مترو نزدیک به دو برابر و نیم افزایش یافته است.

شهردار تهران با اشاره بر اقداماتی که قصد انجام آن را داشت اما محقق نشد، ابراز داشت: توسعه حمل و نقل عمومی به اندازه درخور تهران، ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی بوده است. بخش عمده‌ای از آرزوهای خود را عملی کردیم که ثبت جهانی ولیعصر که آن شاء الله پرونده آن تکمیل می‌شود ازجمله آن است.

وی افزود: خیابان ولیعصر ۲۰ کیلومتر طول و ۱۸ هزار اصله درخت داشته که این درختان به ۶ هزار درخت کهنسال کاهش یافته بود و ما طی سه سال اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ درخت با بن بالا در ولیعصر کاشتیم.

حناچی تصریح کرد: آنچه ما انتظار داشتم اما شرایط مالی و کرونایی آن را متوقف کرد، استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن تهران بود. در این دوره این فرصت فراهم نشد و منابع به اندازه کافی نبود.

شهردار تهران با اشاره بر میراث ماندگار این دوره مدیریت شهری تاکید کرد: هرچیزی را می‌توان تغییر داد اما مهم‌ترین چیزی که از این دوره می‌ماند، عدم شهر فروشی و مصادره شهر به نفع شهروندان با شعار تهران شهری برای همه با محور عدالت است. اقدامات دیگری هم در این دوره انجام شده که آمارهای ارائه شده در حمل و نقل پاک، توسعه مترو در زمان معین که ۴۰ کیلومتر مترو و حدود ۴۰ ایستگاه بهره برداری را در این دوره داشتیم، ازجمله میراث این دوره است.

حناچی ادامه داد: پایانه‌های مترو که یکی از نقیصه‌های آن است، کم کردن سر فاصله قطارها در مترو نیز از دیگر یادگارهای این دو ره خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.