| کد خبر: 231524 |

چرا برای دریافت اینترنت ۷ گیگابایتی، کد ملی لازم است؟

از آنجاکه ممکن است یک نفر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به هر کد ملی فقط یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که درخواست دهد، فعال می‌شود

تین نیوز

در راستای تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری و بسته‌های هفت گیگابایتی به همه مردم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آنجاکه ممکن است یک نفر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به هر کد ملی فقط یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که درخواست دهد، فعال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری، گفته بود: تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند.

آذری جهرمی همچنین گفته بود که به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، هفت گیگابایت اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران دارای سیم‌کارت و با ارائه کد ملی عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به www.ictgifts.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در اینستاگرام و در پاسخ به اینکه چرا برای فعال‌سازی بسته‌های رایگان ثبت‌نام لازم است و کد ملی افراد گرفته می‌شود؟ گفت: ممکن است یک نفر مجموعا ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به همین دلیل به هر کد ملی تنها یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که خود فرد درخواست دهد، فعال می‌شود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برای افراد زیر ۱۸ سال بسته اینترنت رایگان ارائه نمی‌شود، اظهار کرد: مطابق مقررات فعلی، مالکیت خط تلفن یا سیم‌کارت صرفا برای افراد ۱۸ سال به بالا مقدور است و بسته‌ها هم روی سیم‌کارت ارائه می‌شود.

در این راستا امیر ناظمی - رئیس سازمان فناوری اطلاعات - در توئیتر نوشت: تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند تلویزیون اینترنتی خود را در زمان رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کنند. این نخستین بار است که نامزدهای انتخابات می‌توانند در چارچوب قوانین کشور و نظارت صداوسیما به پخش برنامه‌های آنلاین جهت تشریح برنامه‌ها و رویکرد خود استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه «کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری» نظارت محتوایی انتخابات در فضای مجازی بر عهده ساترا و ایجاد زیرساخت‌ برعهده وزارت ارتباطات است. همچنین تلویزیون هر کاندیدا از طریق کانال مستقلی روی IPTVهای دارای مجوز پخش می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.