| کد خبر: 229431 |

طرف‌های مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کنند

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام گفت:طرف‌های مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کنند.

تین نیوز

نماینده چین در مذاکرات امروز در وین اعلام کرد: طرف‌های باقیمانده در برجام برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کنند.

به گزارش نین نیوز  و به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ فون» (Wang Qun) نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین امروز شنبه و پس از اتمام گفتگوهای جاری اعلام کرد: همه طرف‌های باقیمانده در توافق موافقت کردند که تلاش در مواردی از جمله رفع تحریم‌های ایالات متحده را تسریع کنند.

نماینده چین در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین در ادامه اضافه کرد که همه طرف‌ها توافق کرده‌اند تا در روزهای آتی با کار گسترده‌تر و اساسی در زمینه لغو تحریم‌ها و سایر موضوعات مرتبط، سرعت خود را بیشتر کنند.

«انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون جوزف بورل دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت که بررسی نتیجه مذاکرات فشرده‌ای که طی روزهای گذشته در جریان بود، نشان می‌دهد که پیشرفت حاصل شده است.

وی سپس از دو هدف اصلی مذاکرات یعنی بازگرداندن آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق سخن گفت.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تمام شد. شرکت‌کنندگان از پیشرفت‌های صورت گرفته تاکنون ابراز رضایت کردند و عزم خود را برای ادامه مذاکرات با هدف تکمیل موفقیت آمیز این روند در اسرع زمان ممکن ابراز داشتند.

کمیسیون مشترک به گروه‌های کاری در سطح تخصصی در زمینه رفع تحریم‌های ایالات متحده و موضوعات هسته‌ای دستور داد که فعالیت خود را بعد از ظهر امروز شنبه (به وقت محلی)، یکشنبه و هفته آینده ادامه دهند تا زمان را هدر نداده و در مذاکرات برجام پیشرفت بیشتری داشته باشند.

سید عباس عراقچی عصر امروز بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام طی سخنانی اظهار داشت: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه رفع تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای ما گزارش کار کارگروه‌ها را مرور کردیم و بحث‌های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت.

به نظر می‌رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود مسیری است که الان مقداری شناخته شده تر هست. البته این مسیر، مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.