◄ ریشه عدم استقبال صاحبان کالا از راه آهن چیست؟
اقبال صاحبان کالا به راه آهن به شاخص های اقتصادی و زمان تحویل کالا و اعتماد به زمان بندی تحویل کالا بستگی دارد.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است این که بهره وری راه آهن ایران پایین است نکته ای اساسی و درخور توجه است که این موضوع رغبت به سرمایه گذاری در امور راه آهن و ناوگان آن را به شدت کاهش می دهد.
به گزارش تین نیوز، مرتضی ناصریان با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: البته ریشه یابی پایین بودن بهره وری آسان نیست و به علل متعددی در امور حمل و نقل ریلی بستگی دارد.
بیشتر بخوانید: راهکار اقبال صاحبان کالا به راهآهن چیست؟
وی با برشمردن برخی دلایل پایین بودن بهره وری راه آهن عنوان کرد: از جمله این دلایل توسعه خطوط کم فایده و کم تقاضا است که بدون اولویت ساخته می شوند و خطوط پرترافیکی که باید دوخطه شوند ولی نمی شوند و همچنین مدیریت سیر و حرکت و فرسودگی ناوگان و کاهش انگیزه نیروهای انسانی و امور خصوصی سازی که همگی در این وضعیت بهره وری موثر هستند.
ناصریان گفت: با این حال اقبال صاحبان کالا به راه آهن بستگی به بهره وری ندارد بلکه به شاخص های اقتصادی و زمان تحویل کالا و اعتماد به زمان بندی تحویل کالا بستگی دارد.
به گزارش تین نیوز، او افزود: شرایط نظام اقتصادی حاکم بر بخش حمل و نقل ایران و همچنین موضوع بهره وری ریلی باعث بالا بودن قیمت تمام شده ریلی و تنزل شاخص های جذابیت حمل ریلی می باشد.
این کارشناس عنوان کرد: تحول در این امور شدنی و لازم است ولی با مدیریت دولتی و فقدان جسارت در تغییرات قابل توجه نسبت به وضعیت کنونی به جایی نخواهیم رسید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.