| کد خبر: 222230 |

نشست «سه‌شنبه های فناورانه ریلی» در مرکز جهادی راه‌آهن برگزار شد

نشست «سه‌شنبه های فناورانه ریلی» صبح امروز در مرکز جهادی راه‌آهن برگزار شد.

تین نیوز

نشست «سهشنبه های فناورانه ریلی» صبح امروز در مرکز جهادی راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، مدیر مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه آهن که مرکز جهادی زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، در ابتدای این نشست به معرفی اهداف، امکانات و ماموریت‌های این مرکز پرداخت.

زهرا قیومی گفت: هدف اصلی در مرکز جهادی راه آهن رشد فناورانه صنعت ریلی کشور با استفاده از تبیین چشم انداز و ماموریت مرکز  با بهره مندی از امکانات موجود در راه آهن است.

قیومی این اقدام مهم که میتواند الگوی موفقی برای سایر حوزه های حمل ونقل باشد را از طریق مدیریت دارایی های موجود ممکن دانست.

وی افزود: این مرکز در حذف بروکراسی زمانبر  اداری و چابک سازی فرایندها ابداع شده و به یمن همکاری همکارانمان توانسته سرعت زیادی به انجام کارها دهد.

قیومی تصریح کرد: با استفاده از این مرکز همکاران ما میتوانند ظرفیت و پتانسیل های پژوهشی خود را به منظور توسعه و پیشرفت ریلی کشور ارایه دهند. سپس این نوآوری ها پس از ارسال، دسته بندی می‌شوند و سپس به مرحله رویداد میرسند.

وی اضافه کرد: امروز به مناسبت افتتاح سه‌شنبه های فناورانه ریلی ۳ پژوهشگر  پژوهش خود را ارایه می‌دهند و از هفته آینده فناوری های که اولویت بندی شده تک به تک ارایه می‌شوند و با طی این مراحل به مرحله رویداد میرسند.

قیومی اضافه کرد: هر  پژوهشی که به این مرکز وارد و ارایه میشود، توسط متخصصان ما بررسی میشود و بعنوان فناوری قلمداد شده و از مسیر تخصصی خود تبدیل به رویداد میشود. 

اهداف و ماموریت ها و شعار مرکز جهادی را ارایه خواهیم داد. ما یک سند راهبردی مرکز جهادی را تهیه کرده ایم که امیدواریم بعنوان احساس نوگرایی در راه آهن، تحول و شعار مرکز؛ با قطارسرمایه فکری و عملی راه آهن ماندگار باشد و خوشحالیم که هرکس وارد این مرکز میشود احساس تعلق به این مرکز میکند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن درباره ماهیت و ماموریت مرکز جهادی راه آهن نیز گفت: ما توانستیم با استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت، مانند استفاده از بخشی از سالن غذاخوری به عنوان مرکز جهادی راه آهن و با استفاده از همین امکانات موجود، مدیریت دارایی ها را انجام دهیم. این فرصت برای همکاران ما در مناطق وهمه ادارات، در بخش خصوصی و دانشجویان ایجاد شده است تا هر سه‌شنبه با عنوان سه‌شنبه های فناورانه، پژوهش های خود را  ارایه دهیم. قیومی ادامه داد: شعار مرکز نیز: «با قطار همدلی بر ریل خودباوری تراز جدیدی از پیشرفت حمل ونقل ریلی میسازیم» است.

قیومی مهمترین اهداف این مرکز را نیز افزایش بهره وری ریلی، ارتقای ایمنی و افزایش حجم بار و مسافر از طریق حمل ونقل عنوان کرد.

او تاکید کرد: تا الان ۳۰ مساله از بین ۱۶۰ مساله قابلیت بررسی داشته اند.

او افزود: ماموریت ما نیز در این بین ایجاد فضای پویا و کار تیمی، مدیریت ‌‌چابک سازی فرایندها، ایجاد عزت نفس در انجام کار تیمی و ایجاد نظام انگیزشی هدف بخش با روحیه جهادی است.

وی در پایان، چشم انداز این مرکز را نیز تبدیل شدن به سیستم حمل ونقل بهره ور، ایمن و رقابت پذیر در منطقه، با کیفیتی که رضایت حداکثری ذی نفعان را تامین کند، عنوان کرد.

گفتنی است که این مراسم هم اکنون، باحضور مدیرعامل شرکت راه آهن و پس از ارایه سه پژوهشی که دانشجویان ارایه دادند، در جریان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. پژوهش چیست؟
    فناوری چیست؟
    رویداد چیست؟
    تفاوت های این سه کدامند؟