| کد خبر: 226361 |

وزیر راه و شهرسازی وعده داد:

◄ بهار سال 1400؛ زمان تکمیل راه آهن دو خطه تهران - قزوین - زنجان

راه آهن تهران -قزوین - زنجان در حال گسترش است و به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر خط دوم آن افتتاح شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی درخصوص دو خطه کردن خط ریلی تهران-قزوین- زنجان گفت: راه آهن تهران -قزوین - زنجان در حال گسترش است و به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر خط دوم آن افتتاح شود.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی این مطلب را آبان ماه امسال در بازدید استان قزوین بیان کرد و افزود: احداث خطوط دوم ریلی به دلیل افزایش  بهره‌وری ریلی، افزایش ظرفیت بار و مسافر و کاهش زمان سفر، در اولویت وزارتخانه و شرکت راه آهن است.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن تهران – قزوین – زنجان تا قزوین به بهره برداری رسیده و تا زنجان در حال احداث است که در این زمینه چند نقطه گلوگاهی داریم که به خاطر داشتن معارض یا مواجه شدن با تاسیسات زیربنایی که باید جا به جا شوند، همچنین چند تقاطع غیرهمسطح مدنظر راه آهن برای افزایش ایمنی، انشاالله تا قبل پایان این دولت به اتمام خواهد رسید. این پروژه در حال اجرا بوده و اگرچه مشکلاتی دارد اما امید داریم تا بهار آینده افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص بحث خروج راه آهن به خارج از شهر و اینکه در این زمینه چه تصمیمی گرفته شده است، اظهار داشت: سیاست شهرسازی در جمهوری اسلامی سیاست شهرسازی ریل پایه است. به همین خاطر هر زمان راه آهن خارج از شهر برده شده، یک کار اشتباه بود چرا که مردم از آن استفاده نکردند.

وی افزود: باید به سازگاری شهر و راه آهن و خدمات متقابل شهر و راه آهن پرداخته شود. در شهرستان تاکستان هم مردم با یکسری مشکلات بابت توسعه ساخت و سازهای اطراف ریل مواجه شده اند که قرار است با توجه به ضوابط قانونی و بررسی همه موارد تصمیم گیری لازم انجام شود.

اسلامی گفت: همزمان با گزارشی که در این زمینه به دستمان رسیده بود با مردم تاکستان هم صحبت کردیم. حتما باید در این خصوص بررسی های کارشناسی کاملتری انجام گیرد چرا که ایمنی و حریم قانونی برای سلامت جان مردم است و نمی توان به آن تخفیف و یا تغییری در آن ایجاد کرد. مساله مهم همان طور که گفته شد سازگاری شهر و ریل است و در بحث طرح جامع ریلی و طرح تفصیلی باید ملاحظاتی داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.