| کد خبر: 22611 |

مدیران در سایه، مسیر پروژه هارا منحرف می کنند

تین نیوز |  رئیس شورای شهر همدان گفت: برخی مدیران در سایه با ارائه نظرات مختلف و غیر تخصصی، مسیر پروژه ها را منحرف می کنند.
 
علی اکبر نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از مشکلات شهری در همدان اعمال سلایق در اجرای پروژه ها است، اظهار داشت: در برخی موارد در اجرای پروژه ها دیدگاه هایی مطرح می شود که کار متخصصان را نیز با چالش روبه رو می کند. وی در ادامه یادآور شد: وجود مدیران در سایه و اظهار نظر غیر تخصصی آنها مشکلاتی را در بخش های مختلف ایجاد می کند اما شورای شهر مقابل این قضایا می ایستد و هیچ ابایی در برخورد با این مسائل ندارد.
 
نظری با تأکید براینکه شورای شهر در راستای رضایت مدیریت استان عمل می کند، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تعامل خوبی با دستگاه ها داشته باشیم و در صورت اعمال مدیریت تعاملی، نیازی به وجود مدیران در سایه نخواهد بود. وی با اشاره به استفاده از تمام پتانسیل ها در شورای شهر جهت پیشبرد امور، گفت: سعی ما بر این است که مجموعه ای واحد در شورا داشته باشیم و از توانمندی همه اعضا استفاده کنیم که در این صورت به حرکت شورای شهر سرعت بخشیده خواهد شد و شهرداری نیز می تواند با استفاده از این راهکارها فعالیت های خود را پیش ببرد.
 
رئیس شورای شهر با بیان اینکه جهت احداث برج ایرانیان و سفید، جلساتی در استان برگزار شده است، یادآور شد: این دو پروژه در ماده پنج بررسی می شود که در این راستا دیدگاه ها و نظرات مختلفی نیز مبنی بر اینکه برج ایرانیان منظر شهری را مخدوش می کند، مطرح شد اما در پاسخ به این اظهارات باید گفت برج ایرانیان حقی است که برای شهرداری تعریف شده و شهرداری مراحل قانونی را طی و این طرح را مصوب کرده است.
 
وی اضافه کرد: مباحثی که در این زمینه مطرح می شود در رابطه با تعداد طبقات این برج است که به زودی نتایج آن اعلام می شود.
 
علی اکبر نظری با بیان اینکه اجرای این پروژه بر اساس خرد جمعی انجام شده است، اظهار داشت: هرچند در مدت اخیر اتهاماتی در رابطه با اینکه در اجرای این طرح از کارشناسان متخصص استفاده نکرده ایم مطرح شد، اما جلساتی با جمعی ازکارشناسان و خبرگان شهری در این زمینه برگزار کردیم که کارشناسان ما تمام جوانب کار و مصلحت مردم را در نظرگرفته اند.
 
وی در ادامه یادآور شد: یکی از آیتم هایی پیشرفت همدان، ساخت و ساز است و به نوعی بودجه شهرداری نیز با توجه به کمبود زیر ساختهای صنعتی و تولیدی، از این طریق تأمین می شود. نظری با تأکید بر شایسته سالاری در شورای شهر، گفت: استفاده از توانمندی های اعضای شورای شهر، مفهوم شایسته سالاری را می رساند که در این رابطه خصوصیات شایسته سالاری را به افراد گوشزد کردیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ساختمان دادگستری، یادآور شد: دادگستری همدان جهت اجرای این طرح، مراحل قانونی را در 13 سال طی کرده از طرفی این طرح بر اساس ماده پنج تصویب شده و از طرح های ملی محسوب می شود و از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد. رئیس شورای شهر همدان همچنین تصریح کرد: شهرداری تا کنون در راستای اجرای این طرح 134 میلیون تومان از دادگستری دریافت کرده و ما نیز نمی توانیم حقوق دادگستری را در این زمینه نادیده بگیریم.
 
وی با بیان اینکه نقشه ساختمان دادگستری همدان نقشه شکیل و خوبی است، خاطرنشان کرد: تمام آیتم های حقوقی در این طرح مورد بررسی و تأیید شده است اما در رابطه با محل ساخت آن انتقاداتی مطرح است و ما نیز در این زمینه نامه ای را جهت معرفی زمین جایگزین به استانداری ارسال کردیم و نمایندگان همدان در مجلس که خواستار جایگزینی زمین هستند می توانند در این زمینه پیگیری کنند و ما وظیفه خود را در این خصوص انجام داده ایم.
 
نظری با بیان اینکه شهردار باید بتواند در نهاد خود تصمیم گیری قاطع داشته باشد، گفت: شهردار نباید املای شورای شهر را دیکته کند و صرفا در خدمت شورا باشد بلکه باید با تفکر و تدبیر خود و همچنین با استفاده از مدیران مجرب امور را پیش ببرد هرچند در قانون اساسی به نظارت شورای شهر بر امور شهرداری تأکید شده اما شورا به هیچ عنوان در امور شهرداری دخالت نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ما از شهرداری می خواهیم برای مردم و رضایت آنها کار کند و در راستای ساماندهی امور شهری گام بردارد.
 
رئیس شورای شهر همدان به حذف طرح قطار شهری همدان اشاره کرد و افزود: با حذف این طرح، بی آر تی جایگزین آن شد که پس از رفع موانع تا پایان سال جاری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
 
نظری همچنین تصریح کرد: تغییر مدیریت شهری در کند شدن روند اجرایی این طرح بی اثر نبود اما با تصمیمات و برنامه ریزی های انجام شده، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد. وی در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران مبنی بر به کارگیری بازنشستگان در شهرداری، گفت: ما در بحث به کارگیری بازنشستگان در شهرداری مخالفت خود را اعلام کرده ایم و تأکید ما بیشتر بر استفاده از افراد مجرب بوده است، هرچند تعداد بازنشستگان به کار گرفته شده انگشت شمار است.
 
نظری زمین خواری را یکی از مشکلات شهر همدان دانست و یادآور شد: وظیفه ما بررسی این مشکلات توسط کمیسیون فنی و عمرانی است و تاکنون کلیه املاک شهرداری تفکیک شده به صورت اتوماسیون ادرای به طور دقیق و مشخص در سیستم ثبت شده است.
 
نظری با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اعضای شورای شهر وجود دارد، اظهار داشت: 15 سلیقه متفاوت در شورا وجود دارد که ایجاد خرد جمعی در این شورا نیاز به تلاش مضاعف و هماهنگی سلایق دارد.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های تخلف در شهرداری زیاد نیست، خاطرنشان کرد: تعداد این پرونده ها، انگشت شمار و بیشتر در رابطه با صدور مجوز پروانه های ساختمانی است اما مردم اگر اطلاعاتی با مدرک و سند مبنی بر تخلفات دارند به ما اطلاع دهند چراکه در برخورد با این تخلفات هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.