| کد خبر: 22507 |

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور:

◄ افزایش درآمدهای ترانزیتی به دلیل افزایش پروازهای عبوری / تمرکز بر ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم و موازی

تین نیوز | معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: درصدد هستیم مسیرهای موازی و مستقیمی را با همکاری نیروهای مسلح کشور برای افزایش پروازهای عبوری ایجاد کنیم.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و همچنین امنیت پایدار و ایمنی که به همت متخصصان حوزه عملیات هوانوردی در فضای کشور حاکم است، گفت: با توجه به اتفاقات ناگواری  که در فضای کشور اوکراین روی داد و همچنین ناامن شدن فضای کشور عراق، ایکائو فضای کشور  ایرن را امن‌ترین فضای منطقه جهت عبور و مرور پروازها اعلام و خواستار پذیرش این پروازها از سوی ایران شد که خوشبختانه با موافقت مدیران صنعت هوانوردی كشور این پروازها در كمال سلامت از آسمان کشورمان تردد می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: در حال حاضر شاهد افزایش تقریبا صد در صدی پروازهای عبوری از فضای کشور هستیم به طوری که در طول شبانه‌روز بیش از 900 پرواز عبوری از فضای كشورمان استفاده می‌كنند که قبلا این رقم 490 پرواز بوده و امیدواریم با ارایه سرویس خوب به این پروازها در آینده نیز شاهد استفاده این پروازها از فضای کشورمان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: همزمان با افزایش پروازهای عبوری، درآمدهای حاصل از ترانزیت هم افزایش یافته است.

شوشتری با بیان اینکه باید روی دو حوزه تمرکز بیشتری صورت گیرد، گفت: به‌روز رسانی زیرساخت‌های ناوبری هوایی یکی از اقدامات اصلی ما در این حوزه است به‌طوری‌که با برخی شرکت‌های خارجی به این منظور وارد مذاکره شده‌ایم تا تجهیزات خود را بهسازی و نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر ما در این بخش ایجاد مسیرهای مستقیم و موازی برای پروازها است که در حال حاضر با نیروهای مسلح رایزنی‌هایی را بدین منظور انجام داده‌ایم تا این مسیرها در آینده‌یی نزدیک ایجاد شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما فضای خود را برای تمامی ایرلاین‌ها باز کرده است انتظار می‌رود کشورهای دیگر هم که برای پروازهای خود از فضای ما استفاده می‌كنند، به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز همکاری‌ و نقل و انتقال ارز را تسهیل کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • به امید تشکیل سازمان ترانزیت کشور 0 0

    درصورت زوم به همه بخشهاى مربوط به ترانزیت از قبیل دریایی ریلى و هوایی درآمد ترانزیت کشور میتواند پا به پاى صادرات نفتى رقابت کند