| کد خبر: 223908 |

برف‌روبی و بازگشایی جاده‌های روستایی استان همدان ادامه دارد

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: عملیات بازگشایی جاده‌ها و محورهای ارتباطی این استان در پی ریزش برف از شب گذشته آغاز شد و نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ۲۵ روستا دیگر هستند.

تین نیوز

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: عملیات بازگشایی جاده‌ها و محورهای ارتباطی این استان در پی ریزش برف از شب گذشته آغاز شد و نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ۲۵ روستا دیگر هستند.

به گزارش تین نیوز، مسعود رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزش برف از شب گذشته در همه محورهای ارتباطی استان همدان آغاز شد و تا صبح امروز نیز در بسیاری از نقاط استان ادامه داشت.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان همدان از شب گذشته تا کنون بازگشایی شده اند.

رستمی تصریح کرد: بیشترین حجم برف‌روبی توسط نیروهای راهداری، در محورها "رزن- آوج"، "همدان-سنندج" و ۲۰ کیلومتر ابتدایی "همدان-ملایر" انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ریزش یکباره برف در زمان کوتاه، نیروهای راهداری را غافلگیر کرد، افزود: راهدارخانه‌های استان از ۲۰‌ آبان در حال آماده‌باش طرح زمستانی هستند.

 سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: حجم سنگین برف و لغزندگی محورهای کوهستانی استان، همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها را ضروری کرد به نحوی که امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در گردنه‌های اسدآباد و آوج وجود نداشت.

رستمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره شده، بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۱۲۰ تن ماسه و نمک در ۲۴ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راهها، بر سطوح جاده‌های استان پاشیده شده است.

وی یادآوری با اشاره به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان، گفت: ۵۴۲ نیرو با بکارگیری ۳۰۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از صبح دیروز کار پاکسازی جاده های اصلی و فرعی استان را آغاز کرده اند که عملیات برفروبی و پاکسازی محورهای مناطق شرقی و شمالی استان تا بامداد امروز ادامه داشت.

وی تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.