| کد خبر: 218812 |

۶۵۰ کیلومتر جاده آسفالته در لرستان بهره برداری شد

بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر جاده آسفالته با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان روز شنبه با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در لرستان آغاز شد.

تین نیوز

بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر جاده آسفالته با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان روز شنبه با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در لرستان آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور در آیین افتتاح مرمت بخشی از جاده خرم آباد به بروجرد در منطقه ریگ سفید که بر اثر سیل فروردین ماه ۹۸ تخریب شده بود  اظهار داشت: سیل سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های راه استان لرستان خسارت وارد کرد.

وی گفت: امروز ۶۵۰ کیلومتر جاده آسفالت که در اثر سیل تخریب شده بود با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان در لرستان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بخشی از جاده های خرم آباد - الیگودرز، پلدختر - خرم‌آباد و الشتر به خرم‌آباد از سیل آسیب دیده که تمام سعی ما بر این است محورهای شریانی را به مسیری امن تبدیل کنیم.

حسن نیا همچنین گفت: امیدواریم پل های بزرگ در دست اقدام در استان لرستان تا پایان امسال به بهره برداری و همچنین بازسازی جاده های آسیب دیده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه نسبت به تخصیص به موقع منابع لرستان نگاه ویژه خواهیم داشت و امیدواریم تا قبل از فصل سرما ‌طرح‌های در دست احداث به بهره‌برداری برسند ، اضافه کرد: طرح افتتاح راه و پل های محور خرم آباد بروجرد در منطقه ریگ سفید، ۷۰ متر زیرخاکی و حدود ۲۵ متر از ابتدای خاکریز دارای بستر لایه به لایه می‌باشد که از موارد گوناگونی از علم مهندسی در این طرح استفاده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ترمیم این مسیر حدود یک سال به طول انجامید و امروز با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

افتتاح بهسازی و روکش آسفالت محورهای اصلی و شریانی به طول ۶۵۰ کیلومتر، بهسازی مرمت و تعمیر و احداث ۹۲ دستگاه پل، ایمن سازی محورهای مواصلاتی به طول ۵۰۰ کیلومتر، احداث ۲دستگاه پل عابر، یک باب پاسگاه پلیس راه، پنج باب راهدارخانه، شن ریزی محورهای فرعی روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر، آسفالت محورهای فرعی روستایی به طول ۲۵ کیلومتر، ایمن سازی فیزیکی ۲۷ مورد مدارس حاشیه راه، تاسیس یک شرکت اتوبوسرانی و ساماندهی رمپ های ورودی و خروجی پایانه های بار خرم آباد و الیگودرز از برنامه های عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر یکروزه خود به لرستان می‌باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.