| کد خبر: 212441 |

یک راننده مطرح کرد:

◄ استفاده از دانش رانندگان پیشکسوت برای حل مشکلات حمل و نقل

یک راننده کامیون به مسئولان پیشنهاد داد با شناسایی رانندگان پیشکسوت و نخبه، از تجربیات آنها برای اخذ راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات بخش حمل و نقل جاده‌ای استفاده شود.

تین نیوز

یک راننده کامیون به مسئولان پیشنهاد داد با شناسایی رانندگان پیشکسوت و نخبه، از تجربیات آنها برای اخذ راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات بخش حمل و نقل جاده‌ای استفاده شود.

به گزارش تین نیوز، این راننده در تماس با خبرنگار ما گفت: از جمله مشکلاتی که می‌تواند با استفاده از تجربه‌های رانندگان پیشکسوت، مجرب و نخبه برطرف شود، حمل و نقل بهینه برای کاهش هزینه‌ها، استهلاک ناوگان، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از تردد یک سر خالی ناوگان بار کشور، رانندگی صحیح برای کاهش تصادفات برون شهری، راهکار کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، راهکار کاهش و جلوگیری از فرسودگی جاده‌ها، خسارات وارده به جاده‌ها به دلیل بار اضافی ناوگان و ... باشد.

این راننده پیشکسوت با تاکید بر این‌که بخش زیادی از توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش شبانه روزی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل است، بر شناسایی رانندگان نخبه و کارآمد تاکید کرد و افزود: در بین رانندگان افرادی هستند که برای بهبود وضع موجود و رفع مشکلات این بخش با ارائه پیشنهاد، پیگیری و ملاقات‌های حضوری با مسئولان و ... تلاش کرده و می‌کنند.

وی عنوان کرد: این رانندگان خالصانه کامیون و درآمد خود را رها کرده و پیگیر مشکلات هستند و از سرمایه خود هزینه نموده و با وجود کم لطفی‌ها، دست از تلاش برنداشته و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

او با بیان این‌که در عرصه‌های مختلف شاهد تجلیل و اهدای دیپلم افتخار، دکترای افتخاری، نشان درجه یک خدمت و تلاش از طرف مقام معظم رهبری و دیگر مقامات و مسئولان به برخی افراد صاحب نام هستیم که از مصادیق توجه به مقوله تلاش و خدمت به کشوراست، گفت: چرا در بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور این اقدام انجام نمی‌شود در حالی که رانندگان کشور هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش تین نیوزف وی اظهار کرد: از وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان راهداری و مسئولان صنفی تقاضا می‌شود برای ارج نهادن به مقام و منزلت رانندگان کشور به پیشنهادات ارئه شده در ذیل  توجه نمایند:

1- شناسایی رانندگان نخبه، کارآمد و تلاشگر در عرصه حمل و نقل که سال‌ها برای بهبود وضع این بخش با نامه نگاری، طرح پیشنهاد، ملاقات‌های حضوری و ... با مسئولان، تلاش کرده‌اند.

2- شناسایی رانندگانی که با تلاش خود راهکارهایی مفید ارائه داده و این پیشنهادات به مرحله اجرایی رسیده است.

3- شناسایی رانندگانی که در طول عمر کاری خود مرتکب تخلفات حادثه‌ساز نشده و هیچ‌گونه تصادفی نداشته‌اند.

4- شناسایی رانندگانی که در طول عمر کاری خود و خدمات به این بخش لوح وتقدیرنامه گرفته‌اند.

5- شناسایی رانندگان نخبه با طرح سوال در پایانه‌ها که از تجربیات آنها استفاده شود. سوالات می‌تواند در خصوص موضوعاتی همچون راهکارهای حمل و نقل بهینه برای کاهش هزینه‌ها و استهلاک ناوگان، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از تردد یک سر خالی ناوگان بار کشور، رانندگی صحیح و کاهش تصادفات برون شهری، راهکار کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی، راهکار کاهش و جلوگیری از فرسودگی جاده‌ها، خسارات وارده به جاده‌ها به دلیل بار اضافی ناوگان، راهکار پیشنهادی برای استراحت راننده و رانندگی در شب و ...باشد.

این راننده خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود پس از شناسایی و انتخاب رانندگان نمونه کشور، ملاقاتی با مقامات کشوری از جمله مقام معظم رهبری و ریاست جمهور مهیا و امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته شود که برای نمونه می‌توان نشان درجه یک خدمت که نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و کارآفرینان کشور دریافت می‌کنند، برای رانندگان هم منظور کرد.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: همچنین، جوایز رانندگان نمونه می‌تواند کامیون( 2 راننده یک کامیون) یا امتیاز شرکت حمل و نقل و حق بارگیری در پایانه‌های دولتی بدون توقف و خواب باشد و منابع مالی آن هم می‌توان از محل جریمه‌های رانندگی تامین کرد.

به گفته وی در سالهای 60 و65 وزارت راه و ترابری وقت کامیون کشنده وارداتی به رانندگانی که بیشترین بار را از بنادر حمل می‌کردند، اختصاص داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.