| کد خبر: 21084 |

جزئیات طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به مجلس ارائه نشده است

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه تا کنون 15 درصد طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا شده است،گفت: تا کنون جزئیات ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به کمیسیون عمران مجلس اعلام نشده است.
 
مهرداد لاهوتی  درباره این موضوع که مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرده است، اساسنامه ساخت شهرفرودگاهی تهیه شده و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، تا کنون چیزی در این رابطه به کمیسیون عمران مجلس ارائه نشده است.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:طرح توسعه فرودگاه امام و ساخت شهر فرودگاهی یکی از طرح های روی زمین مانده است که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با مشارکت بخش خصوصی این طرح را به سرانجام برساند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:  تا کنون 15 درصد از طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: منظور از ایجاد شهر فرودگاهی  این نیست که شهری در کنار فرودگاه احداث کنیم  و بر اساس برنامه های آخوندی وزیر راه و شهرسازی اصلاح فرودگاهها مد نظر است.
 
لاهوتی با یاداوری اینکه از 54 فرودگاه کشور فقط 3 فرودگاه هستند که زیان ده نبوده و مابقی سالیانه ضرر و زیان می دهند، گفت: دولت در نظر دارد با مشارکت بخش خصوصی و اجرای طرح های روی زمین مانده به توسعه فرودگاه ها و افزایش راندمان اقتصادی این بخش کمک کند.
 
 مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اساسنامه شهرفرودگاهی هنوز ابلاغ نشده است، گفت: اساسنامه ساخت شهرفرودگاهی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و در دست بررسی قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش ، منطقه آزاد، منطقه ویژه و دیگر مواردی که در طرح جامع شهرفرودگاهی مدنظرقرار گرفته است، در این شهر ساخته می شود و تکمیل ترمینال سیاحتی - زیارتی، ساخت ترمینال مسافری شماره 2، ترمینال حمل و نقل بار، درخواست سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی شهر فرودگاهی از جمله تقاضاهای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این فرودگاه بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گیج خوان 0 0

    ببینم بالاخره لیلی زن بود یا مرد؟ جناب آقای وزیر شما ببافید، کسانی هستند پنبه کنند. فروش پنبه سودآور تر از بافته است من نمی دانم پس معاون پارلمانی وزارت راه چکار می کند ما را ببنین امید به که داریم هاب منطقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کارشناس 0 0

    باید متذکر شد که روند توسعه باید متناسب با ۵/۱تا ۲ برابر میزان ظرفیت حاضر باشد نه بیشتر.