| کد خبر: 205158 |

اتوبوس‌های مسافربری اردبیل در مسیر تردد نیز کنترل می‌شوند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تداوم یافته و اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها توسط گشت‌های راهداری کنترل می‌شوند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تداوم یافته و اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها توسط گشت‌های راهداری کنترل می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، رضا شیرین زاده ظهر شنبه در جلسه ارتقای سطح خدمات حمل و نقل مسافر استان اردبیل در جمع مدیران شرکت‌های مسافری با بیان اینکه ارتقای سطح خدمات، حفظ نظم و انسجام در امور مسافربری و جلب رضایت مردمی از وظایف مهم اداره کل راهداری است، افزود: در این خصوص تیم‌های نظارتی با همکاری این اداره کل و انجمن‌های صنفی رانندگان تشکیل و بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌ها و رانندگان در محل پایانه‌های مسافری رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نحوه کنترل‌ها تغییر کرده و علاوه بر نظارت و بازرسی تیم‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری از اتوبوس‌ها در جاده، گشت ویژه راهداری نیز جهت نظارت بر وضعیت راننده و اتوبوس‌ها تشکیل و در جاده‌ها مستقر شدند، اظهار کرد: بر اساس توافق پلیس راه این گشت‌ها هر لحظه و در هر مکانی اجازه نظارت و بازرسی اتوبوس‌ها و عملکرد راننده را در حین سفر دارند و هرگونه تخلفی توسط این تیم گزارش داده شود اتوبوس مورد نظر متوقف و در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نصب سامانه «سپهتن» را در تمامی شرکت‌ها لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: این سامانه باید در همه شرکت‌ها فعال باشد تا مدیران فنی عملکرد راننده و هرگونه بروز خطا را از طریق این سامانه رصد کنند که در صورت عدم نصب این سامانه اجازه حرکت به هیچ اتوبوسی داده نمی‌شود و شرکت ذیربط نیز پلمب خواهد شد.

شیرین زاده جهت کنترل وضعیت راننده و اتوبوس و نحوه صدور صورت وضعیت در شرکت‌ها از ایجاد میز حمل و نقل در مرکز مدیریت راه‌های استان خبر داد و بیان کرد: در صورت مشاهده کوتاهی از سوی مدیران فنی در امر نظارت و عدم حضور راننده در هنگام صدور صورت وضعیت اجازه حرکت به راننده داده نمی‌شود و در کمیسیون ماده ۱۲ برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با قدردانی از حمایت‌ها دستگاه قضائی استان اضافه کرد: طبق ماده ۱۴ در صورت بروز خطا از سوی راننده با مالکان خودروها نیز برخورد خواهیم کرد.

فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافر در اردبیل

شیرین زاده فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری با یک هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و عنوان کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس بوده که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ راننده پرتلاش در حمل و نقل مسافر در حال فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تیم‌های نظارت بر قیمت، مراحل تهیه بلیط، تأخیر در حرکت ناوگان‌ها، کنترل فنی ناوگان‌ها از جمله سلامت لاستیک‌ها، ساعت کار مجاز راننده، ارائه مناسب خدمات در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت می‌کنند، اظهار کرد: رانندگان باید برنامه ریزی لازم با در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب در اول وقت شرعی نسبت به پیاده کردن مسافر اقدام و همچنین مدیران فنی هم باید در بارچینی نظارت کافی داشته باشند تا محل چینش بار به گونه‌ای نباشد که تعادل اتوبوس‌ها در سرپیچ و گردنه به هم بریزد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.