| کد خبر: 202750 |

۵ کیلومتر از مسیر متروی هشتگرد زیرزمینی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: پنج کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طول مسیر متروی هشتگرد، زیرزمینی است.

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: پنج کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طول مسیر متروی هشتگرد، زیرزمینی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سعید محمد پیش از ظهر سه شنبه در آئین بهره برداری از قطار برقی کرج - هشتگرد که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و جمعی از مسئولان استان البرز همراه بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز شاهد بودیم که به همت قرارگاه خاتم الانبیا و همچنین‌تعامل خوب وزارت راه و شهرسازی یکی از آرزوهای دیرین مردم استان البرز محقق شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۶ کیلومتر مسیر ریلی مترو گلشهر به هشتگرد امروز افتتاح شد که ۵ کیلومتر آن زیرزمینی است، گفت: این پروژه با همت و توان جوانان ایرانی به انجام رسیده است، در پروژه متروی کرج - هشتگرد ۸۰ درصد تجهیزات بومی سازی شده است.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با توجه به اینکه حمل و نقل یکی از دغدغه‌های مردم این منطقه از جمله شهر جدید هشتگرد بوده است، حمل و نقل با مترو با کاهش هزینه‌ها نقش مهمی در معیشت مردم این منطقه خواهد داشت.

محمد گفت: قرارگاه در کنار این پروژه به‌زودی در پروژه آبیک - چرمشهر نیز حضور خواهد داشت و با این اقدامات شاهد تحولی عظیم در حوزه حمل و نقل استان البرز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو رام قطار در مسیر متروی کرج- هشتگرد فعال است، بیان کرد: به‌زودی تا اوایل سال آینده این تعداد به هشت رام قطار می‌رسد و با این اقدام فاصله زمانی حرکت قطارها به ۷ دقیقه کاهش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: ۲۵۰ هزار مسافر در روز از طریق این امکان تردد دارند، ۱۵ هزار مسافر نیز در هر ساعت امکان تردد خواهند داشت.

محمد بیان کرد: این پروژه از ایمنی کامل برخوردار است اما با توجه به اینکه بخشی از سیگنالینگ آن هنوز در حال کار است و تا شش ماهه اول سال آینده تکمیل می‌شود؛ در نتیجه اکنون با دو رام قطار و ایمنی کامل تردد در مسیر خط رفت و برگشت خط مترو کرج - هشتگرد را خواهیم داشت و بعد از اتمام سیگنالینگ تعداد رام‌های قطار افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اینکه آیا تردد در مسیر متروی کرج - هشتگرد هر روز خواهد بود یا خیر توضیح داد: تصمیم گیری در این مورد بر عهده شرکت بهره برداری قطار شهری تهران است و عملیات جابجایی مسافر و زمان بندی آن متعاقباً توسط این مجموعه اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.