| کد خبر: 201813 |

◄ افزایش 16 درصدی سفر با حمل و نقل عمومی پس از گران شدن بنزین

در همه واحدهای استانی توزیع لاستیک با حواله دولتی انجام می‌گیرد و لاستیک کافی وجود دارد و مشکلی برای تامین لاستیک نیست.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شاخص توزیع لاستیک با نرخ دولتی از ٢٠ هزار کیلومتر به ١٥ هزار کیلومتر کاهش یافته که این کار با هدف دسترسی آسان‌تر رانندگان به لاستیک صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، «عبدالهاشم حسن نیا» امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل و در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، افزود: پیش از این بر اساس پیمایش ٢٠ هزار کیلومتر، یک جفت لاستیک به رانندگان ناوگان سنگین داده می‌شد اما اکنون این رقم به ١٥ هزارکیلومتر کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود لاستیک گفت: در همه واحدهای استانی توزیع لاستیک با حواله دولتی انجام می‌گیرد و  لاستیک کافی وجود دارد و مشکلی برای تامین لاستیک نیست.

حسن نیا درباره افزایش کرایه‌ تاکسی‌های برون‌شهری اضافه کرد: اکنون ٣٠ هزار سواری بین‌شهری به مسافران خدمات می‌دهند که حق افزایش قیمت را ندارند. آن دسته از تاکسی‌هایی که نرخ کرایه را افزایش داده‌اند تاکسی‌های شخصی بوده‌اند که زیر نظر ما نیستند.

این مقام مسئول افزود: قرار است بر اساس پیمایش انجام شده به سواری‌های بین‌شهری سوخت تعلق بگیرد و به همین دلیل هیچ بهانه‌ای برای افزایش کرایه به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، حسن نیا گفت: از آنجایی که اتوبوس‌ها نیز گازوئیل مصرف می‌کنند و قیمت گازوئیل گران نشده است،  منطقی نیست که کرایه اتوبوس‌ها افزایش یابد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: پس از افزایش قیمت بنزین ضریب اشغال صندلی اتوبوس‌ها افزایش یافته است. این ضریب  بین ٥٠ تا ٦٠ درصد بود که بعد از افزایش قیمت بنزین شاهد استقبال مسافران از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم و سفرها با خودروهای شخصی کاهش یافته است. 

وی در عین حال گفت: در پی گران شدن نرخ بنزین  ١٦ درصد سفر با حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

حسن نیا با تاکید بر این که افزایش رقم بارنامه صحت ندارد، اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت بنزین با بهره‌وری جبران شد و هیچ‌گونه افزایشی در حوزه کمیسیون‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز، این مقام مسئول هم چنین در خصوص افزایش حق کمیسیون شرکت‌های حمل و نقلی گفت: حق کمیسیون افزایش نیافته است و کامیون‌داران در صورت مواجه با دریافت حق کمیسیون ٥٠ درصدی می‌توانند شکایت کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر میزان بهره‌وری حمل و جاده‌ای در مقایسه با استاندارد جهانی، گفت: 90 درصد از حمل بار و مسافر کشور از طریق  جاده انجام می‌شود، از سوی دیگر حدود 350 هزار دستگاه کامیون نسبت به جابه‌جایی بار اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:  سالانه  600 میلیون تن بار در کشور جابه‌جا می‌شود، اما بارنامه‌ای که توسط شرکت‌های حمل و نقلی برای آن صادر می‌شود حدود 460 میلیون تن بار است.

به گفته حسن‌نیا باید با سیاست‌ها و رفتارهای درست و استفاده از تمام پتانسیل‌های قانونی بالادستی  بهره‌وری را ارتقا داد.

وی بیان کرد: پیمایش ناوگان حمل ونقل جاده‌ای باری به طور متوسط سالانه متوسط 60 هزار کیلومتر است که ظرفیت ارتقای آن تا 150 هزار کیلومتر وجود دارد. اگر بتوانیم این فرآیند را  تسهیل کنیم، جابجایی بار تسریع می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.