| کد خبر: 188301 |

توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سطح کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سطح کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های کشور با اشاره به توزیع لاستیک گفت: از اول مهر سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سطح کشور توزیع شد.

وی افزود: ۳ عنصر صاحب بار، شرکت‌های باربری و راننده به ویژه در حوزه بار باید مورد توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های قرار گیرند چراکه ۳ ضلع سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی هستند و تفکیک آن‌ها باعث ایجاد مشکل میشود که ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان از پول این بخش به این ۳ عنصر نمی رسد.

حسن نیا بیان داشت: حدود ۳۴۰ هزار کامیون در کشور داریم که در اولین اقدام برای آن‌ها پایه و اساس کرایه، تن کیلومتر تعیین شده است؛ ۹۰ درصد بارنامه‌های تا ۱۰ روز گذشته بر همین مبنا صادر شد و بر این اساس ۶۹ درصد قیمت بار نسبت به ۶ ماه نخست سال افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های کشور ادامه داد: اولین نقد به خود سازمان وارد است، چون ۹۰ درصد جابه جایی مسافران توسط حوزه حمل و نقل بار مسافر انجام می‎شود توجه نکردیم و سعی کردیم با برگزاری نشست‌های و جلسات ساده تنها به شنیدن مشکلات بپردازیم و به سادگی از آن عبور کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص بخش دوم بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده‌های آن‌ها نقد‌هایی وارد شد، اما تنها ثبت نام رانندگان و همسران آن‌ها در سامانه حدود ۳ ماه طول کشید؛ به لحاظ کمبود وقت فاز اول به این شکل پایان یافت و در فاز دوم اطلاعات تکمیلی خانواده رانندگان وارد سیستم می شود.

وی گفت: تا امروز ۹۰ میلیارد تومان به بخش حمل و نقل جاد‌های از لحاظ بهداشتی خدمات بیمارستانی پرداخت شده است؛ همه ما باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا چرخ راهداری را پیش ببریم.

حسن نیا با اشاره به جابه جایی مسافر در ایام اربعین بیان داشت: شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان خوزستان در ایام اربعین نزدیک به ۵ میلیون مسافر جابه جا کردهاند و جابجایی کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) به خصوص محصولات کشاورزی به عنوان کالای استراتژیک کشور باید دست به دست هم بدهیم و در یک مسیر منظم و با سیستم مشخص همکاری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.