| کد خبر: 20115 |

◄ راه آهن و حقوق شهروندی

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی برعزم جدی دولت عزم در توجه به حقوق شھروندان، داشتن سرویسی مناسب و ایمن  از طریق حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، از دیدگاه صاحب‌نظران عصر حاضر، هرگاه شهرنشین‌ها بیاموزند تا به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به وظایف و تکالیف خویش در قبال شهر و اجتماع عمل کنند به شهروند ارتقاء پیدا خواهند کرد و این بدان معنا است که حقوق شهروندی در واقع مجموعه حقوقی است كه افراد به اعتبار موقعيت شهروندی خود دارا می شوند.

در این مورد عباس آخوندی  وزیر راه و شهرسازی ھمواره در سخنان خود نیز به صراحت اعلام کردند که دولت عزم جدی دارد که حقوق شھروندان را که باید سرویس مناسب و ایمن داشته باشند از طریق حمل و نقل ریلی ارائه دھد.

مهرداد تقی‌زاده، رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی و مشاور در امور ایجاد تحولات و مدرن‌سازی راه‌آهن  در این خصوص می گوید: باید چارچوبی برای شناسایی سیستم‌های نظرسنجی مناسب و خروج از حالت سنتی، ترتیب شناسایی نیازهای مشتریان و از این قبیل درنظر گرفته شود تا خدمات در قالب آن به مشتریان عرضه شود.

داشتن اطلاعات کامل به منظور شناخت حقوق حقه یکی از شماره های اولیه حقوق شهروندی است. در دنیای تکنولوژی اطلاع رسانی، معرفی خدمات، توضیح در خصوص قوانین، آموزش و گزارش اخبار روز  بی تردید باعث خواهد بود تا سازمان ها در ارائه خدمات و نحوه خدمات به مشتریان خود موفق تر باشند.

در این زمینه، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات، دفتر روابط عمومی و سایر واحدهای مرتبط در راستای حمایت از حقوق شهروندی، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مسافران، شرکت های بازرگانی و شرکت های فعال در زمینه جابجایی کالا و سایر متقاضیان در پرتال جدید خود بخش هایی را با منظور آشنایی حقوق شهروندان در راه آهن قرار داده است.

باید گفت پرتال جدید راه آهن به منظور حمایت بیشتر از حقوق شهروندی و نیز ارایه خدمات مطلوب تر به شیوه ای کاربرپسند ایجاد شده و در طراحی آن کلیه فرآیندهای مورد نیاز مسافران و متقاضیان مورد نظر قرار گرفته است و امید می رود در آینده نزدیک امکانات این پرتال در چارچوب حقوق شهروندی توسعه یابد.

البته گفتی است از منظر دیگر کارشناسان و فعالان حوزه حمل و نقل انتظار اینکه مسولین در ایجاد رغبت در مردم و سرمایه گذاران برای توسعه سفر از طریق ریل تلاش کنند تا هم مردم مایوس نشوند و هم سرمایه گذاران با بالا بودن هزینه ها در این صنعت با بی اعتمادی به قرار داد ها و سیاست ها در این عرصه از ریل سرمایه گذاری در این صنعت خارج شوند، دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.