| کد خبر: 200286 |

◄ عدم توجیه اقتصادی حمل بار؛ دلیل تردد یک سر خالی کامیون‌ها

آدرس اشتباه ندهید، دلیل تردد یک سر خالی کامیون‌ها در کشور، نداشتن توجیه اقتصادی جهت حمل بار است.

تین نیوز

در حالی که یک کارشناس «حمل و نقل بازارگاه‌ محور» (بازارگاه‌های الکترونیکی بار) را دارای ۶ شاخص توانمندساز شامل بهبود گردش کار، استفاده حداکثری از IT ، توجه به انگیزه ذی‌نفعان،‌ استفاده بهینه از سرمایه‌های حمل‌ونقلی (ناوگان، زیرساخت‌ها،‌ نیروی انسانی و شرکت‌ها)، همسویی با سیاست‌های دولت و اتکای بخش خصوصی می‌داند یک کاربر تین نیوز، سیستم سنتی فعلی حمل و نقل را چاله و پیوستن رانندگان به بازارگاه‌ها را چاهی عمیق توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش «روزبه افشاری» کارشناس حمل و نقل در یادداشتی که با عنوان «استراتژی حمل‌ و نقل بازارگاه‌ محور» در این شبکه خبری منتشر شد، مزایای حمل و نقل بازارگاه محور را برشمرد و گفت: بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل، اطلاعات محموله‌ها را از طریق موبایل و اینترنت در دسترس شرکت‌های حمل‌ونقل و کامیونداران قرار می‌دهد و آنان را در یافتن بار برگشت یاری می‌رساند تا با زمان‌بندی بهتر و کاهش زمان یافتن بار مناسب بتوانند از کامیون‌های خود بهتر استفاده کنند. از سوی دیگر با کاهش زمان و تسهیل انجام تعاملات و معاملات، انتظار صاحبان کالا را جهت حمل محموله‌های آماده خود کاهش دهند.

به دنبال درج این یادداشت در تین نیوز، یکی از کاربران این شبکه خبری در بخش نظرهای کاربران در پاسخ به این دیدگاه نوشت: مقاومت در برابر تغییرات به خاطر اطمینان نداشتن رانندگان به مسئولان و تصمیم‌گیران بخش حمل و نقل است.

وی افزود: سیستم سنتی فعلی حمل و نقل چاله‌ای است که با پیوستن رانندگان به بازارگاه‌ها تبدیل به چاهی عمیق خواهد شد که بیرون آمدن از آن فقط با ترک کردن این شغل امکان‌پذیر خواهد شد.

او تاکید کرد: الگوی پیش چشم ما رانندگان تاکسی‌های تلفنی هستند که بدون مقاومت به اسنپ و تپسی پیوستند.

وی در مورد مقایسه سیستم حمل و نقل کشور ترکیه با ایران و توسعه بازارگاه‌ها در ترکیه، بیان کرد: وقتی رانندگان ایرانی با رانندگان ترکیه صحبت می‌کنند متوجه می‌شوند تمام رانندگان و کامیون‌ها زیر نظر شرکت‌ها کار می‌کنند البته با حقوقی مکفی که می‌توانند زندگی و آسایش خوبی برای خانواده خود فراهم آورند.

این کاربر تین نیوز، با بیان این‌که «لطفاً آدرس اشتباه ندهید»، خاطرنشان کرد: دلیل تردد یک سر خالی کامیون‌ها در کشور، نداشتن توجیه اقتصادی جهت حمل بار یا همان مفت‌بری است.

وی گفت: البته پر واضح است که صاحبان کالا و سیستم فعلی شرکت‌های هوشمند علاقه زیادی به مفت‌بری کامیون‌ها دارند چون در آن سودهای هنگفتی برای صاحبان کالا نهفته است.

او در مورد 6 شاخصی که این کارشناس به عنوان شاخص‌های توانمندسازی حمل بار در حمل و نقل بازارگاه محور برشمرده بود، افزود: 6 شاخص توانمندسازی نام برده شده، به غیر از ویرانی تار و پود زندگی رانندگان ارمغانی به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه با ارایه چند پیشنهاد برای جلب اعتماد رانندگان به بازارگاه‌ها گفت: شاخص تن کیلومتر از 103.3 به 140.0 تغییر کرده است، کارشناسان حمل و نقل می‌دانند عدد کارشناسی شده تن-کیلومتر با در نظر گرفتن ارز بازار نیما بین 280.0 تا  300.0 در نوسان است بنابراین سه پیشنهاد به شرح زیر در این زمینه ارایه می‌شود:

  • تن کیلومتر 300.0
  • حذف شدن رابطه مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل سنتی و هوشمند به طوری که چه شرکت‌ها هوشمند باشند و چه سنتی، کمیسیون دریافتی خود را از صاحبان کالا دریافت کنند.
  • به‌روز شدن هر ماهه تن-کیلومتر

این کاربر تین نیوز، تاکید کرد: به عنوان یک راننده با اجرای این سه شرط از فردا حاضر هستم حمل و نقل سنتی را کنار گذاشته و به حمل و نقل بازارگاه محور روی بیاورم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.