| کد خبر: 195692 |

پرداخت 14 میلیارد تومان به کشاورزان سیل‌زده لرستان

۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل در استان پرداخت شد.

تین نیوز

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل در استان پرداخت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیل فروردین ماه سال جاری بیش از یکهزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی استان خسارت وارد شد.

وی گفت: در پی ابلاغ مصوبه هیات وزیران جهت جبران خسارات وارده به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی اکیپ های ارزیابی برآورد خسارت لازم را انجام دادند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰  پرونده در کارگروه‌های شهرستانی برآورد خسارت شده و در سامانه سجاد «سامانه جامع اطلاعات دولت» بارگذاری شده است.

بازدار بیان کرد: بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان وام بلاعوض در این سامانه بارگذاری شده و تاکنون برای ۲ هزار و ۱۳۰ نفر بیش از هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت بلاعوض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت از طریق سیستم بانکی به کشاورزان خسارت دیده از سیل  پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اطلاعات بارگذاری شده در سامانه سجاد توسط پژوهشگاه فضایی مستقر در وزارت کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای پرداخت به استان ابلاغ می شود.

بازدار گفت: هیچ گونه مشکلی برای پرداخت خسارات بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت نداریم در صورتی که پژوهشگاه فضایی کار خود را به سرعت انجام دهد به سرعت می توانیم خسارات را پرداخت نمائیم.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تا آخر شهریور ماه ۱۲۵ میلیارد تومانی که در سامانه بارگذاری شده است پرداخت می شود.

وی افزود: جهت ساخت،  مرمت و بازسازی امور زیربنایی(جاده های بین مزارع، کانال های آبیاری عمومی، ایستگاه های پمپاژ عمومی، سردهنه ها و قناتی) که آسیب دیده اند توسط دولت تامین اعتبار انجام شده و طی چند روز آینده به استان ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.