| کد خبر: 191504 |

◄ قیمت بنزین از آب معدنی کم‌تر است

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است چرا که بسیاری از مردم از شیوه‌های دیگر حمل و نقل مانند دوچرخه بی‌خبر هستند و این نمایشگاه و همایش قدم بزرگی است تا بتوان مردم را نسبت به استفاده از دوچرخه تشویق کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی «دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک»، نرخ بنزین در کشور را بسیار ارزان دانست و گفت: نرخ یک لیتر بنزین در کشور به مراتب کم‌تر از یک لیتر آب معدنی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز  یوسف حجت در این مراسم با اشاره به این‌که، هر شهروند برای سفر شهری خود سه آیتم زمان، قیمت و سفر راحت را مد نظر قرار می‌دهد، اظهار داشت: با توجه به این شاخص‌ها استفاده از خودروی شخصی هم به صرفه‌تر و هم راحت‌تر است و زمان کم‌تری هم صرف می‌شود اما چه اتفاقی می‌افتد که شهروندان از دوچرخه به جای خودروی شخصی برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که فاکتور اجتماعی و داشتن هوای سالم‌تر دو عامل مهم استفاده از دوچرخه به جای خودروی شخصی است، افزود: آیا تابه حال به این موضوع توجه شده که داشتن معاینه‌فنی نفع شخصی ندارد. آیا این به دلیل سیاست عاقلانه استفاده از تخفیف‌ها نیست؟ مردم به خاطر کاهش آلودگی هوا از خودرو نیست که از خودرو شخصی استفاده نمی‌کنند بلکه به دلیل استفاده از تخفیف و یا کاهش هزینه‌های خود است که از خودرو استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل درونی کردن فاکتور اجتماعی استفاده نکردن از خودرو یک الزام عمومی است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌که شرایط ایران بسیار شبیه ترکیه است اما در آن‌جا مصرف بنزین 10 میلیون لیتر اما در ایران 100 میلیون لیتر بنزین روزانه استفاده می‌شود، تصریح کرد: چندی پیش شایعه شد که بنزین گران می‌شود و دیده شد که برخی‌ها به پمپ‌های بنزین رفتند و قصد داشتند از آخرین فرصت برای استفاده از بنزین ارزان قیمت استفاده کنند. یکی از دلایلی هم که موجب کندی رویکرد مردم به استفاده از دوچرخه شده است نیز ارزانی سوخت در کشور است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پرداختن به این موضوع که دوچرخه سوارانی که در شهر تردد می‌کنند سفیران فرهنگی دوچرخه هستند، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است چرا که بسیاری از مردم از شیوه‌های دیگر حمل و نقل مانند دوچرخه بی‌خبر هستند و این نمایشگاه و همایش قدم بزرگی است تا بتوان مردم را نسبت به استفاده از دوچرخه تشویق کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.