| کد خبر: 18907 |

سرعت‌گیرهای غیر مجاز موجب کاهش ایمنی جاده‌های مازندران شده است

تین نیوز | معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: وجود سرعت گیرهای غیر مجاز در سطح محورهای ارتباطی استان، ایمنی این جاده ها را كاهش داده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، علی نبیان در هفدهمین جلسه كمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ضمن زمان گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 15 هزار شهید دولت و تبریك هفته دولت به تمامی كارمندان عنوان كرد: ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط كاربران جاده ای عاملی موثر در جهت كاهش سوانح رانندگی است.

وی ضمن تاكید بر اهمیت برقراری ایمنی جاده های مازندران اظهار داشت: با توجه به نزدیك شدن پایان فصل تابستان و آغاز موج سوم سفرهای تابستانی و حجم بالای ترافیك در استان می طلبد تا با همدلی و مشاركت همه جانبه گام های ارزنده ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده های پر تردد استان برداشت.

نبیان در ادامه به وجود سرعت گیرهای غیر مجاز در سطح جاده های استان اشاره و عنوان كرد: با توجه به مصوبه كمیته ایمنی حمل و نقل باید در اسرع وقت اقدامات درخور توجه ای از سوی فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات راه و شهرسازی در خصوص برچیده شدن این سرعت گیرها صورت پذیرد چرا كه وجود این موانع ایمنی جاده های مازندران را كاهش داده است.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران در این نشست خواستار توسعه و آموزش فرهنگ صحیح رانندگی در استان شد و تصریح نمود: تربیون نماز جمعه و بهره گیری از توان رسانه های استان می تواند عاملی موثر در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ صحیح رانندگی در بین كاربران جاده ای شود.

سید علی اسد مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای همه دست اندركاران بخش های مختلف حمل و نقل به خصوص راهداران پر تلاش، پیاده نمودن روشهای صحیح و مناسب مدیریتی، اطلاع رسانی، تبلیغات از طریق رسانه ها از برنامه های مهم برای كاهش سوانح رانندگی دانست.

وی در خصوص آمادگی این اداره كل برای برچیده شدن سرعت گیرهای غیرمجاز در جاده های استان خاطر نشان ساخت: از آنجا كه حفظ، نگهداری و ایمن سازی از راههای موجود یكی از وظایف ذاتی و اصلی راه و شهرسازی بوده، لذا این اداره كل آمادگی كامل داشته تا با بسیج كلیه امكانات و نیروهای راهداری نسبت به برچیده شدن این سرعت گیرها اقدامات لازم را انجام دهد.

گفتنی است هفدهمین جلسه كمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی با حضور معاونت عمرانی استانداری، مدیركل راه و شهرسازی، دبیر شورای ترافیك، كلیه اعضاء این كمیسیون همچون پلیس راه، پزشكی قانونی، حمل و نقل و پایانه ها، استاندارد و تحقیقات صنعتی، اورژانس وجمع دیگر از مسؤلان راه و شهرسازی استان در محل اداره كل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.