| کد خبر: 188588 |

عملیاتی شدن 670 میلیارد تومان طرح در خراسان جنوبی

670 میلیارد تومان طرح در خراسان جنوبی افتتاح و عملیاتی می شود.

تین نیوز

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی 20 پروژه با اعتبار 670 میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهمترین این پروژه ها افتتاح رسمی 124 کیلومتر باند دوم در استان است که امروز (دوشنبه) در سفر محمد اسلامی و معاونان وی به خراسان جنوبی انجام می شود.

افتتاح 798 واحد مسکن مهر تعاونی ارتش و مراسم اختتامیه 30 هزار واحد مسکن مهر استان از برنامه های شاخص سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه، شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با اعتبار 19 میلیارد تومان، شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس و 60 کیلومتر باند دوم (قطعات جدید)، شروع عملیات مسکن خیرین مسکن ساز و خانه محله 17 شهریور در مرکز استان از دیگر پروژه ها است.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه برای پروژه های مرکز استان و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر می کنند.

باندهای دوم افتتاح در محور دیهوک - راور و دیهوک - فردوس به طول 58 کیلومتر، بیرجند - زاهدان به طول 17 کیلومتر، اسدیه - بیرجند به طول 16 کیلومتر، سه راهی روم - آفریز به طول 12 کیلومتر، بیرجند - قاین به طول 25 کیلومتر و طبس - یزد 6 کیلومتر از جمله برنامه های این سفر یک روزه است.

همچنین همزمان با سفر اسلامی عملیات اجرایی باندهای دوم شوسف - نهبندان به طول 17 کیلومتر، دیهوک - فردوس 18 کیلومتر و طبس - یزد به طول 25 کیلومتر آغاز می شود.

یکی دیگر از برنامه های وزیر افتتاح و بازدید از پروژه های بازآفرینی شهری خواهد بود که در راستای افزایش خدمات بیشتر به بافت های فرسوده و سکونتگاه ها احداث خانه محله، کتابخانه، سالن ورزشی، ساخت مسکن، آسفالت معابر در محلات هدف پیش بینی شده است.

در این خصوص سالن ورزشی انتهای محله موسی بن جعفر (ع) برای دانش آموزان ساخته شده که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از پروژه در دست اجرا و اجرا شده در این محلات بازدید خواهد کرد.

شروع عملیات ساخت مسکن توسط خیرین مسکن ساز و عملیات احداث و شروع در شمال شهر بیرجند و شهر فردوس نیز از برنامه های این سفر است.

بنابر این گزارش با توجه به اینکه یکی از پروژه های مهم و درخواست بحق مردم فردوس شروع عملیات اجرایی آنتنی راه آهن فردوس به طول 73 کیلومتر است؛ زیرسازی راه آهن آنتنی به شهرستان فردوس با مبلغ 101 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که پیمانکار پروژه مشخص و تجهیز کارگاه انجام شده و عملیات اجرایی پروژه به صورت رسمی از فردا آغاز می شود.

پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری بافق - مشهد یکی از مهمترین پروژه های سطح کشور است که به عنوان یکی از پروژه های با اولویت وزارت و راه و شهرسازی کلنگ زنی می شود.

بهره برداری از 798 واحد مسکن مهر تعاونی ارتش در بلوار شهید ناصری بیرجند نیز جزو برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان است که با تحویل این پروژه مراسم اختتامیه مسکن مهر استان برگزار خواهد شد.

همچنین 6 پروژه ایمن سازی نقاط پرحادثه در برنامه های سفر پیش بنی شده که سه نقطه به بهره برداری رسیده و سه نقطه جدید عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و سومین استان پهناور ایران از نظر وسعت به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.