| کد خبر: 18806 |

۱۰۷ میلیون یورو فاینانس برای توسعه تجهیزات بندر شهید رجایی‌ جذب شد

تین نیوز | معاون بندری ‌سازمان بنادر از جذب 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در 4 ماه اول سال خبر داد و گفت: در حال انجام عملیات پولی-بانکی 107میلیون یورو فاینانس هستیم تا تجهیزات بندر شهید رجایی افزایش یابد.
 
علی جهاندیده درباره آخرین جزئیات جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه بنادر، اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیر‌ماه حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان جذب سرمایه بخش خصوصی داشتیم، تا در بنادر ایران سرمایه‌گذاری شود.
 
وی با بیان اینکه بخش اصلی این سرمایه‌گذاری‌ها داخلی است، افزود: تا پیش از این در مجموع حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا پایان سال 92 انجام شده بود؛ از ابتدای امسال تا پایان تیرماه هم حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان‌ جذب شد و قطعاً تا پایان سال ارقام سرمایه‌گذاری در بنادر ایران افزایش خواهد یافت.
 
فراهم‌سازی شرایط برای سرمایه‌گذاران ایرانی به همراه شریک خارجی در مناطق ویژه اقتصادی
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر ایران اجرایی نشده است، بیان کرد: در حال رایزنی هستیم، تا سرمایه‌گذاری خارجی هم برای بنادر‌ جذب کنیم.
 
وی اضافه کرد: البته در راستای افزایش تعامل با سرمایه‌گذاران خارجی و نیز سرمایه‌گذاران داخلی که می‌توانند جوینت خارجی داشته باشند و قادر به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر هستند، تعاملاتی مطلوب در حال انجام است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: ‌افقی روشن برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در بنادر ایران نمایان است.
 
 جذب 107 میلیون یورو فاینانس برای توسعه تجهیزات بندر شهید رجایی
جهاندیده در مورد جذب تامین کننده مالی خارجی و به خصوص فاینانس چین بیان کرد: از گذشته اقداماتی برای تجهیز بندر شهید رجایی به تجهیزات لازم و ساخت آن از محل منابع فاینانس خارجی انجام شده است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: حدود 107 میلیون یورو در حال انجام عملیات پولی و بانکی است، تا به زودی جذب شود و بخشی از تجهیزات بندر شهید رجایی نظیر گنتری‌کرین‌ها و ترانس تینرها در این بندر مستقر شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم پیش از این درباره جذب سرمایه‌گذاری‌ خصوصی گفته بود: تا پایان سال گذشته در بنادر ایران به قیمت دفتری 2500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده است.
 
بنا به گفته سعیدنژاد‌ قیمت دفتری به این معناست که اگر بخواهیم قیمت روز سرمایه‌گذاری را محاسبه کنیم، باید 2500 میلیارد تومان را در عدد 4 ضرب کنیم، زیرا این میزان سرمایه‌گذاری با نرخ پایین ارز صورت گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.