| کد خبر: 187054 |

در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی اعلام شد؛

◄ تشریح مهم ترین دستاوردهای مانور ریلی در بندر شهید رجایی

قطار برنامه ای به عنوان رویکرد آتی در توسعه حمل ریل پایه راه اندازی شد.

تین نیوز

مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر با بیان این که «افزایش بهره مندی از ظرفیت ایجاد شده در حمل و نقل ریلی از اولویت ها، مطالبه و سیاست کشور در همه قوا است» ، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال افزایش سهم ریل در ترافیک بندری است ؛ چراکه هزینه های ناشی از سوخت ، تلفات جانی و زیرساخت ها در حمل جاده ای ، این ضرورت را بیش از پیش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، خسرو سرایی در نشست اختتامیه و ارزیابی مانور ریل _ بندر ، از احصای مشکلات حمل ونقل کانتینری از طریق راه آهن در سه بخش" زمان " ؛ "هزینه مضاعف " و " مشکلات عمومی " خبر داد.

مدیرکل امور لجستکی سازمان بنادر ، تاخیرات در هماهنگی های توزین کانتینرهای ریلی در بندر ؛ زمان بر بودن اسکن کانتینرهای ریلی ؛ غیرسیستمی بودن فراخوان دیزل و واگن و همچنین خواب واگن در پایانه های اختصاصی ریل بندر از مهم تربن مشکلات و چالش های زمانی این مانور قلمداد می شود.

به گفته سرایی، هزینه پارکنیگ برای باسکول؛ هزینه جابه جایی کانتینر برای انجام فرایندهای توزین ارزیابی ایکس ری و هزینه جابه جایی کانتینر از محوطه های اختصاصی به محوطه ریلی، از جمله مشکلات حمل ریلی در بندر محسوب می شود.

سرایی افزود: بخش نامه های متعدد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بدهکاری صاحبان کالا، مهم ترین مشکلات حوزه عمومی حمل و نقل ریلی در بنادر به شمار می آید.

مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر در تشریح دستاورد های مانور ربلی کانتینری گفت: ایجاد پنجره زمانی برای اسکن کانتینرهای ریلی ؛ تخصیص خط جداگانه برای کشنده های حامل کانتینرهوی ریلی؛ ایجاد فضایی برای انجام تشریفات گمرکی درب خروج ؛ نصب نرم افزار " رایتیک " برای کارگزارهای ریلی و تشکیل مرکز هماهنگی حمل ریلی ، به عنوان دستاورد های مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی احصا شد.

سرایی " راه اندازی قطار برنامه ای " ؛ " استفاده از ماینفست ریلی " و " به کارگیری اپراتور واحد ریلی و بندری را از مهم ترین برنامه های آتی ب ای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.