| کد خبر: 184325 |

مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی مپنا:

◄ تولید واگن با مشکل مالی مواجه است

توان داخلی و ظرفیت‌های اسمی تولیدکنندگان داخلی واگن دال بر این نکته است که در کشور ظرفیت و توان خوبی وجود دارد اما به دلیل مشکلات مالی از تمام ظرفیت‌ها مجموعه‌ها بهره بردای نمی‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل بخش حمل‌و‌نقل ریلی مپنا از توان بالای صنعت واگن‌سازی کشور خبر داد و عنوان کرد که در صورت رفع موانع، تولیدکنندگان قادرند کل نیاز کشور را تامین کنند، اما صنعت واگن‌سازی با مشکل تامین اعتبارات مواجه است.

احمد خدایی در گفت و گو با خبرنگار تین‌نیوز با تاکید بر توان فنی  برای ساخت واگن گفت: تولیدکنندگان داخلی توان خوبی در تولید واگن دارند و مشکلی در توان فنی و مهندسی مجموعه‌ها دیده نمی‌شود، بلکه آن‌ها با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند و نمی‌توانند از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی مپنا در توضیح اظهار نظر اخیر پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران درباره کمبود 2هزار واگن در مترو درتهران، گفت: توان داخلی و ظرفیت‌های اسمی تولیدکنندگان داخلی واگن، دال بر این نکته است که در کشور ظرفیت و توان خوبی وجود دارد اما به دلیل مشکلات مالی از تمام ظرفیت‌ها مجموعه‌ها بهره‌بردای نمی‌شود.

خدایی توضیح داد: تامین مالی و هم‌چنین تضامین یا سخت‌گیری‌های که کارفرمایان اعمال می‌کنند، مشکلاتی را به وجود آورده است. در حالی که در فاینانس، دولت، بازگشت اعتبارات را تضمین می‌کند اما در صورت تامین اعتبارات شبکه بانکی کشور کارفرمایان باید ضمانتامه‌ها را متقبل شوند که متاسفانه آنان تمایلی به این کار ندارند.

مدیرعامل بخش حمل‌و‌نقل ریلی مپنا اضافه کرد: در عین که کارفرمایان حاضر به پذیرش و ارائه تضامین به سیستم بانکی نیستند، بهره تسهیلات بانکی نیز بسیار بالاست و در این مورد نیز کارفرمایان مسئولیتی قبول نمی‌کنند و این روند مشکلاتی را به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.