| کد خبر: 184234 |

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه در افتتاح خط 7 متر:

◄ ایمنی مسافران مهم‌ترین مسئله ما است/ راه‌اندازی بلندترین پله برقی با بلندای ۱۸ متر

امروز بلندترین پله‌برقی مترو با بلندای ۱۸ متر در ایستگاه مترو هلال‌احمر راه‌اندازی شد.

تین نیوز

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه بحث ایمنی مسافران از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما در جریان بهره‌برداری ایستگاه‌ها مدنظر قرار می‌دهیم، توضیح داد: امروز بلندترین پله‌برقی مترو با بلندای ۱۸ متر در ایستگاه مترو هلال‌احمر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آیین افتتاح ایستگاه هلال‌احمر و بهره‌برداری از بخش شمالی خط هفت مترو با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و محسن پور سید آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر در حال برگزاری است.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با اشاره زحمات عوامل فنی ساخت مترو، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح هفت و نیم کیلومتر از خط مترو در بخش شمالی هستیم که سه ایستگاه صنعت، مدرس و میدان صنعت واقع شده است.

وی افزود: امروز بلندترین پله‌برقی مترو با بلندای ۱۸ متر در ایستگاه مترو هلال‌احمر راه‌اندازی شد.

او با بیان این‌که روزانه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند و این مهم تعهد بسیار سنگینی را بر عهده ما قرار می‌دهد‌، ابراز کرد:  اطمینان داده می‌شود که خدمتگزاران مترو، ایمنی مردم را با هیچ موضوع دیگری عوض نخواهند کرد.

به گفته مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه، سیستم سیگنالینگ، حریق و برق مترو خط ۷ در وضعیت ایمن قرار دارد و در تابستان سال آینده پست برق اختصاصی شهید محلاتی برای خط ۷ راه‌اندازی خواهد شد.

علی امام در خصوص کامل نبودن هواکش‌های میانی خط 7 گفت: بحث ایمنی مسافران از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما در جریان بهره‌برداری ایستگاه‌ها مدنظر قرار می‌دهیم و سامانه‌های متعددی قبل از بهره‌برداری رسمی در جهت بحث ایمنی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و پس از تأیید زمان بهره‌برداری رسمی ایستگاه‌ها اعلام می‌شود یکی از آن سامانه‌ها سیگنالینگ و سامانه دیگر سامانه اطفای حریق است که اگر حادثه‌ای در مترو اتفاق افتاد و آتش‌سوزی رخ داد چگونه مردم به‌سرعت از محل آتش‌سوزی تخلیه و با استفاده از سیستم‌های تهویه و هوا رسان دود از ایستگاه‌ها تخلیه شود.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال 1397 برای چاپ و انتشار اوراق مشارکت، یکی از پیشنهادهای مربوط به تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌های متروی تهران است، افزود: برای اخذ مصوبه شورای شهر در این خصوص اقدام شده و موضوع در کمیسیون‌های مربوطه شورا در حال انجام است.

امام با اشاره به این‌که توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در کلان‌شهرها از جمله تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد، گفت: با تأمین بخشی از بودجه موردنیاز که از طریق انتشار اوراق مشارکت در سال جاری صورت می‌گیرد، ساخت‌وساز خطوط 6 و 7 در سال آینده تکمیل شده و شاهد آغاز عملیات اجرایی در پایانه‌ها و پارکینگ این خطوط خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.