| کد خبر: 182964 |

◄ مخالفت روحانی با استعفای ظریف

در پی استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور با ارسال و انتشار نامه‌ای با این استعفا مخالفت کرد و آن را نپذیرفت.

تین نیوز

در پی استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور با ارسال و انتشار نامه‌ای با این استعفا مخالفت کرد و آن را نپذیرفت.

به گزارش تین‌نیوز، متن نامه رئیس‌جمهور در مخالفت با استعفای ظریف به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه

سلام‌علیکم

نامه استعفای مورخ ششم اسفندماه 97 جنابعالی را دیدم. جنابعالی به حفظ شأن و اعتبار وزارت امور خارجه و جایگاه شخص وزیر امور خارجه به‌عنوان بالاترین مقام مسئول در اجرای سیاست خارجی کشور، قابل‌درک و مورد تائید این‌جانب است.

وزارت امور خارجه عهده‌دار روابط خارجی و زمینه‌ساز تحقق امنیت و منافع ملی است. لذا همان‌طور که بارها دستور داده‌ام تمامی دستگاه‌ها، اعم از دولتی و یا حاکمیتی، باید در هماهنگی کامل با این وزارت، درزمینهٔ روابط خارجی باشند.

از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه جنابعالی در دوران تصدی مسئولیت سنگین وزارت امور خارجه، در دولت یازدهم و دوازدهم قدردانی می‌کنم و ازآنجاکه شمارا به تعبیر مقام معظم رهبری امین، غیور، شجاع و متدین و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه‌جانبه آمریکا می‌دانم، پذیرش استعفای جنابعالی را برخلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

این‌جانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و حتی رئیس‌جمهور منتخب مردم به‌خوبی آگاهم. ما به عهدی که باخدا و ملت بسته‌ایم تا پایان وفادار می‌مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

موفقیت‌های وزارت امور خارجه فقط طی ماه‌های اخیر در مقابله با توطئه‌های آمریکا در نیویورک، وین، بروکسل، لاهه، ورشو، مونیخ و ... پیروزی‌های سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی قابل‌توجه بوده است. شادی و پای‌کوبی دشمنان قسم‌خورده این مردم همچون رژیم صهیونیستی، از استعفای جنابعالی بهترین گواه بر موفقیت محمدجواد ظریف و بزرگ‌ترین دلیل برای استمرار فعالیت شما در سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است. جنابعالی مورد اعتماد این‌جانب و مجموعه نظام جمهوری اسلامی و به‌خصوص مقام معظم رهبری هستید. شما باقوت، شجاعت و درایت به مسیر خود ادامه دهید که خداوند با بندگان صالح خود است.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

در پی این مخالفت، ظریف صبح امروز در مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان حضور یافت.

روز گذشته برخی مقامات از پذیرش استعفا ظریف و همچنین احتمال استعفای بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت سخن گفته بودند که با انتشار نامه رئیس‌جمهور این مسئله منتفی شد.

استعفای ظریف در مجامع جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت و حتی خانم فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال رفتن ظریف ابراز نگرانی کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.