| کد خبر: 182595 |

◄ افزایش ایمنی راه‌ها؛ نیازمند به‌کارگیری فناوری‌های جدید

ضروری است همگام با پیشرفته شدن کاربران جاده‌ای، زیرساخت‌ها و تجهیزات جاده‌ای نیز متناسب با این پیشرفت‌ها با پیش‌نیازهای اعلام شده، در اولویت برنامه‌ریزی مدیران وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

تین نیوز

افزایش ایمنی راه‌ها نیازمند به‌کارگیری فناوری‌های جدید تجهیزاتی و ماشین‌آلات هوشمند راهسازی و راهداری در جاده‌های کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب به خبرنگار تین‌نیوز گفت: کشورهای توسعه یافته اکنون با پیشرفت تکنولوژی‌ در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از این تکنولوژی‌ها در راه‌های خود بهره‌ می‌برند اما استفاده از این فناوری‌های نوین آن‌چنان که باید در راه‌ها و جاده‌های کشور ما دیده نمی‌شود.

رضا مرادی یکی از دلایل عدم استفاده از این تکنولوژی‌ها در جاده‌های کشور را مشکلات اعتباری دانست و بیان کرد: تامین اعتبارات اجرای این فناوری‌ها در جاده‌های کشور با مشکلاتی مواجه است.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات مربوط به فقدان مراکز آموزشی مورد نیاز این فناوری‌ها حتی جهت آموزش منابع انسانی در بخش‌های خصوصی است که در این زمینه می‌توان گفت یکی از عوامل تحرک‌بخشی به ورود این فناوری‌های نوین در جاده‌های کشور، ایجاد مراکز آموزشی تربیت اپراتورهای ماشین‌آلات هوشمند راهسازی و راهداری خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، وی توسعه منابع انسانی متناسب با این تجهیزات در بخش‌های تکنسینی و کارشناسی را از دیگر نیازهای این امر دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر پیش‌نیازهای اشاره شده، تبیین معیارها و استاندارهای لازم به‌کارگیری این فناوری‌های جدید جاده‌ای همراه با ساز و کارهای اجرایی آن‌ها از ضروریات به‌کارگیری این فناوری‌ها است.

مرادی گفت: بر این اساس ضروری است هم‌گام با پیشرفته‌شدن کاربران جاده‌ای، زیرساخت‌ها و تجهیزات جاده‌ای نیز متناسب با این پیشرفت‌ها با پیش‌نیازهای اعلام شده، جهت کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای و هم‌چنین هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات جاده‌ای، در اولویت برنامه‌ریزی مدیران وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفر 0 0

    باسلام بازنشستگی رانندگان بابیست وپنج سال ازکی اجرا میشود