| کد خبر: 180776 |

◄ مترو چطور به نیاوران نرسید؟

قرار بود خط سه مترو پس از نوبنیاد به سمت شمال دوشاخه شود و خط غربی آن به نیاوران و پس‌ازآن به میدان قدس (تجریش) برسد. علی امام، مدیرعامل شرکت مترو بابیان این مطلب گفت: این طرح در زمان مدیریت آقای محسن هاشمی در مترو به تصویب رسید.

تین نیوز

قرار بود خط سه مترو پس از نوبنیاد به سمت شمال دوشاخه شود و خط غربی آن به نیاوران و پس‌ازآن به میدان قدس (تجریش) برسد.

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو بابیان این مطلب گفت: این طرح در زمان مدیریت آقای محسن هاشمی در مترو به تصویب رسید.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،‌ امام افزود: در برخی از نقشه‌های مترو که در داخل واگن‌ها و ایستگاه‌ها نصب‌شده این شاخه قابل‌ملاحظه است.

او با بیان این‌که برهمین‌اساس یک قطعه زمین که پارکینگ معاونت حمل‌ونقل بود دراختیار شرکت مترو قرار گرفت تا به‌عنوان کارگاه عمرانی از آن استفاده شود، گفت: قرار  بود در همان کارگاه ایستگاه نیاوران نیز ساخته شود و برهمین‌اساس از سمت ایستگاه نیاوران عملیات اجرایی تونل آغاز شد و در ادامه مسیر در خیابان شهید موحد دانش در عمق 25 متر ادامه مسیر دادند  و 250 متر تونل حفاری شد. البته تنها 80 متر تونل به‌طور تمام مقطع اجرا شد و مابقی به‌صورت نیم مقطع حفاری شد.

مدیرعامل مترو بابیان این‌که با تغییر مدیریت شرکت مترو، شهرداری مصلحت دانست که به این زمین که کارگاه عمرانی ایستگاه نیاوران بود پروانه ساخت بدهد و آن را به مالک دیگر واگذار کنند، گفت: در همان محلی که قرار بود ایستگاه نیاوران ساخته شود و برای پایدارسازی گود ۸۰ عدد شمع بتنی قبلاً حفاری‌شده بود مالک جدید برای احداث ساختمان خود ناچار شد شمع‌ها را تخریب کند که این امر مسیرهای دسترسی به تونل را از بین برد و عملاً مسیر تونل بسته شد.

او ادامه داد: هرچند مترو قانوناً می‌تواند از زیر ساختمان‌های مردم رد شود ولی ازآنجایی‌که این مسیر بسته‌شده، باید برای امتداد شاخه غربی مترو تغییر مسیر بدهیم و اگر قرار باشد روزی، دوباره مترو تا نیاوران و شهید باهنر امتداد یابد، باید تغییر مسیر دهیم.

مدیرعامل مترو بابیان این‌که هنوز تونل پر نشده است و پایدارسازی نیز به‌طور کامل انجام‌نشده است، گفت: اگر پوشش بتنی تونل تکمیل شود همه خیالشان راحت می‌شود که اتفاقی نمی‌افتد؛ اما الآن دغدغه تونل ناایمن در زیر یک خیابان را داریم و از مشاور خواسته‌ایم که در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد.

او بابیان این‌که  به‌دلیل آن‌که دسترسی به تونل نداریم باید در طول خیابان موحد دانش شفت بزنیم تا بتوانیم تونل را پرکنیم، تصریح کرد: ادامه مسیر شاخه غربی مترو از این محل امکان‌پذیر نیست و باید به‌دنبال مسیر دیگری باشیم.

مجموعه اطلس مال در این منطقه احداث‌شده که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل ابعاد بزرگ آن امکان گذر از مترو از زیر آن وجود ندارد. به‌طورکلی این مجموعه در زمان احداث حواشی زیادی داشته و کارشناسان با توجه به ابعاد خیابان‌های اطراف آن پیش‌بینی می‌کنند که با افتتاح این مرکز تجاری ترافیک در کل منطقه افزایش بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.