| کد خبر: 180197 |

◄ بزرگ‌ترین تبادل بزرگراهی خراسان شمالی تکمیل شد

بزرگ‌ترین تبادل استان خراسان شمالی تکمیل شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی استان خراسان شمالی گفت: در صورت تامین اعتبار موردنیاز تا پیش از سفرهای نوروزی تبادل بزرگ بابا امان، بزرگراه کنارگذر چهار خطه بجنورد و بخشی از باند دوم محور بجنورد- گرگان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی استان خراسان شمالی گفت:‌ محور بهشهر- گرگان- بجنورد-قوچان یکی از مهم‌ترین محورها در اتصال نواحی شمال و شمال غربی کشور به شهر مشهد مقدس است و ازاین‌رو تکمیل شدن این محور نقش اساسی در ترافیک عبوری بین استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد داشت.

وی طول این محور را 562 کیلومتر عنوان و اضافه کرد:‌ تاکنون بیش از 435 کیلومتر از این محور تکمیل و به‌صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی در 130 کیلومتر باقیمانده در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 277 کیلومتر از محور‌ بهشهر- گرگان- بجنورد-قوچان در استان خراسان شمالی واقع‌شده که تاکنون 205 کیلومتر آن تکمیل‌شده است و این بازدید به‌منظور سرعت بخشیدن به تکمیل 72 کیلومتر باقیمانده از این محور در استان خراسان شمالی است.

خادمی همچنین اظهار امیدواری کرد: حدود 50 کیلومتر از این محور که در محدوده استان گلستان واقع‌شده نیز مراحل اجرایی را طی می‌کند و با تکمیل شدن باقیمانده مسیر طی 30 ماه آینده کل این بزرگراه از بهشهر در استان گلستان تا قوچان در استان خراسان رضوی زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

وی جاذبه‌های گردشگری در استان‌های شمالی کشور و وجود بارگاه مقدس ثامن‌الحجج در استان خراسان رضوی را مهم‌ترین عوامل بالا بودن ترافیک در این محور دانست و گفت:‌ وجود پایانه‌های مرزی باج‌گیران و سرخس و اهمیت این مرزها در ترانزیت کالا و مسافر به آسیای میانه از دیگر دلایل اهمیت این محور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از اجرای روسازی بتنی در باند دوم بزرگراه چشمه خان- چمن بید خبر داد و افزود:‌ این قطعه 24 کیلومتر طول دارد که تاکنون 12 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است که با بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد در روسازی بخش‌های باقیمانده پروژه از بتن غلتکی استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.