| کد خبر: 179889 |

◄ بهره‌برداری از اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد در آینده نزدیک

اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان یگانه اسکله ریلی کشور، در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تین نیوز

اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان یگانه اسکله ریلی کشور، در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کل کشور که به میزبانی بندرامیرآباد برگزار شد با بیان اینکه با افتتاح  اسکله رو رو ریلی میزان بهره برداری از شبکه ریلی افزایش می یابد گفت کاهش هزینه ها  و افزایش میزان صادرات کالا از قبیل میوه، مرکبات، لبنیات، صیفی جات، پروتئین و... از مزایای این اسکله در بندرامیرآباد است.

سیاوش رضوانی با اشاره به این‌که میزان تخلیه و برگیری از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است، ظرفیت کنونی سیلوهای نگهداری غلات و مخازن روغن خوراکی و مواد نفتی این بندر را در مجموع ۲۷۲ هزار تن عنوان کرد.

وی بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را، بندر اولین ها در شمال کشور دانست واظهار داشت سهم ۶۱ درصدی تخلیه و بارگیری، سهم ۶۰درصدی صادرات کالا و سهم ۷۱درصدی تخلیه غلات در بنادر تحاری کشور موجب شد تا بندرامیرآباد، پرچم اقتصاد شمال کشور را برافراشته نگاه دارد.

رضوانی با تاکید براین‌که بندرامیرآباد تنها بندرنسل سوم کشور است خاطرنشان کرد میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این بندر ۱۲ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال می باشد که از این مقدار ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال پر‌وژه‌های در حال ساخت و ۶ هزارو ۶۷۹ میلیارد ریال دیگر ، پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد  در پایان اظهار داشت بندرامیرآباد به عنوان پایلوت پرداخت اینترنتی صورت‌حساب‌ها در بنادر کشور می باشد که برای اولین بار در سطح بنادر، گردش و تایید صورت و ضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی در این بندر صادر می‌شود.

حبیب‌اله طالبی معاون دریایی بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز  آزادسازی خدمات دریایی، سیاست‌گذاری جذب نیروی راهنمایی، خارج سازی یدک‌کش‌های مصوب ،سیستم VTS بنادر و ضرورت نظارت بر آب‌راه‌ها را از اعم محورهای نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کشور عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.