| کد خبر: 178879 |

◄ اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد نباید انجام شود

اخذ عوارض از خودروهایی که صرفاً در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند، مسیر مناسبی برای جبران کسری درآمد حاصل از طرح‌ترافیک نیست. محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: شکایات متعددی به کمیسیون واصل‌شده مبنی‌براینکه شهرداری از خودروهایی که صرفاً به محدوده زوج و فرد وارد می‌شوند مشابه سایر خودروهایی که در زون طرح‌ترافیک تردد می‌کنند نیز عوارض اخذ می‌کند.

تین نیوز

اخذ عوارض از خودروهایی که صرفاً در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند، مسیر مناسبی برای جبران کسری درآمد حاصل از طرح‌ترافیک نیست.

محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: شکایات متعددی به کمیسیون واصل‌شده مبنی‌براینکه شهرداری از خودروهایی که صرفاً به محدوده زوج و فرد وارد می‌شوند مشابه سایر خودروهایی که در زون طرح‌ترافیک تردد می‌کنند نیز عوارض اخذ می‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، کرونی با اشاره به این‌که این موضوع از چند جنبه قابل‌تأمل است گفت: نخست اینکه براساس مصوبه شورا اخذ عوارض صرفاً از خودروهایی که به محدوده طرح‌ترافیک وارد می‌شوند مجاز است و صراحتاً هیچ‌گونه تعرفه‌ای برای محدوده زوج و فرد در مصوبه شورای‌شهر وجود ندارد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران ادامه داد: اگر در سال‌های قبل روال این‌گونه بوده است که با خرید مجوز طرح‌ترافیک، امکان تردد در تمامی سطح شهر اعم از زوج و فرد نیز وجود داشته است دلالت براین موضوع نخواهد داشت که امسال نیز صرف آنکه روال گذشته این‌گونه بوده است باید امکانی برای تردد خودروها در روزهایی با پلاک مخالف را فراهم نمود. چراکه کلیه کارکردهای ترافیکی طرح زوج و فرد را مخدوش نموده و ابزارهای کنترلی پلیس‌راهور را نیز بی‌اثر می‌کند. از سویی باملاحظه عدم وجود زیرساخت‌های نظارتی در خروجی‌های محدوده زوج و فرد مکانیسم محاسبه مبلغی که تحت عنوان عوارض از این گروه از خودروها اخذ می‌شود شفاف نیست.

او ادامه داد: اصولاً ما باید در شهر و در تعامل با پلیس‌راهور به‌دنبال راهکارهایی با بازدارندگی بالا جهت تردد خودروها باشیم و قاعدتاً جریمه خودروهای متخلف به نسبت ارسال پیامک عوارض از این حیث ارجحیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قريب 1 0

    سلام چرا شهرداري بون اطلاع رساني کافي حتي به خودروهايي که از طرح زوج وفرد خارج مي شوند عوارض زوج وفرد مي بنده اي ظلم نيست؟؟؟؟