| کد خبر: 17777 |

کمبود اعتبار، علت اساسی رکود پروژه فرا ملی کنارگذر سنندج

تین نیوز |  مدیر كل راه وشهرسازی كردستان گفت: استان كردستان با داشتن مرز رسمی و بین المللی باشماق مریوان به یكی از استان های پرتردد در حوزه تجارت و حمل و نقل تبدیل شده و با توجه به تردد بالای خودروهای سنگین، به كنارگذر و جاده مناسب در جهت پاسخگویی به این حجم بالای تردد نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان كردستان، محمد صادق وجدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهاركرد: مرز باشماق مریوان در سال 86 به عنوان مرز رسمی شناخته شد و از آن زمان تاكنون كردستان به محل ترانزیت كامیون ها و خودروهای حمل و نقل كالا تبدیل شده و از این رو شاهد ترافیك خودروهای سنگین در محورهای مختلف استان بخصوص در محور سنندج - مریوان هستیم و این مساله لزوم احداث كمربندی در داخل شهرهای سنندج و مریوان را افزایش داده است.

بر اساس آمارهای موجود، روزانه حدود سه هزار خودرو سنگین شامل تانكرهای سوخت و كامیون های ترانزیتی از مسیر سنندج به مریوان تردد می كنند و این وضعیت ایجاد كنار گذر در شهر سنندج را ضروری كرده است.
تردد تانكرهای حامل سوخت كشور عراق به مقصد ایران از طریق مرز باشماق، با عبور از شهر سنندج صورت می گیرد و از این رو مسوولان حوزه عمرانی استان با احصاء نیازهای ترافیكی، طرح احداث كنارگذر سنندج را دنبال كردند.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان در ارتباط با جزییات احداث این طرح گفت: كنارگذر سنندج در قالب بزرگراه كرمانشاه - میاندوآب و به صورت چهار خطه احداث می شود.
وجدی گفت: این كنارگذر در دو قطعه و به طول 26 كیلومتر احداث می شود كه قطعه اول آن به طول 10 كیلومتر و قطعه دوم در مسیر جاده همدان تا سه راهی مریوان نیز به طول 16 كیلومتر است.
به گفته وی كارفرمای این طرح ملی، شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور است.
وی افزود: این قطعه از سال 89 شروع شده و پیمانكار دارد اما به دلیل مشكلات شدید و كمبود اعتبار، عملیات اجرایی آن به حالت راكد درآمد است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.