| کد خبر: 177485 |

◄ 48 سالگی اختراع موس کامپیوتر

این روزها اگر کلمه موس را به کار ببرید ذهن کمتر کسی به‌سوی جانوری به اسم موش می‌رود و اکثر افراد به یاد یک ابزار ورودی در رایانه‌های شخصی می‌افتند. ابزاری که در عین سادگی، سهولت استفاده از رایانه‌ها را چندین برابر کرده است.

تین نیوز

این روزها اگر کلمه موس را به کار ببرید؛ ذهن کمتر کسی به‌سوی جانوری به اسم موش می‌رود و اکثر افراد به یاد یک ابزار ورودی در رایانه‌های شخصی می‌افتند. ابزاری که در عین سادگی، سهولت استفاده از رایانه‌ها را چندین برابر کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، 17 نوامبر ۱۹۷۰ داگلاس انگلبارت موفق به اختراع موشواره (ماوس) شد. انگلبارت سال ۱۹۲۵ در شهر پورتلند آمریکا متولد شد. در جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی ملحق شد و به مدت دو سال به‌عنوان تکنیسین رادار در فیلیپین به انجام‌وظیفه پرداخت. پس از پایان جنگ به دانشگاه رفت و با درجه کارشناسی مهندسی برق فارغ‌التحصیل شد و در ادامه در کمیته «شورای ملی هوانوردی آمریکا» (NACA) مشغول به فعالیت شد.

او در سال‌های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۵ موفق به اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا شد.

انگلبارت در سال ۱۹۵۷، به موسسه بین‌المللی تحقیقات استنفورد که در آن زمان بیش از یک دهه عمر داشت، رفت.

در سال ۱۹۶۰ در این موسسه، یک مرکز تحقیقاتی بانام ARC را راه‌اندازی کرد و تا ۱۹۷۷ ریاست آن مرکز را برعهده داشت. در همین مرکز بود که انگلبارت، در سال ۱۹۶۳ ایده موشواره را مطرح کرد. هرچند که آن ایده، انقلابی در صنعت کامپیوترهای شخصی ایجاد کرد؛ اما سال‌ها طول کشید که موشواره در معرض دید و استفاده عموم مردم قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.