| کد خبر: 177379 |

◄ بزودی راهداری به سیمفا متصل می‌شود

ظرف یک تا دو هفته آینده سازمان راهداری کشور به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) متصل خواهد شد.

تین نیوز

ظرف یک تا دو هفته آینده سازمان راهداری کشور به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) متصل خواهد شد. سعید قیصر، مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی با اعلام این خبر گفت: سیستم نرم‌افزاری لازم برای اجرای این مرحله از طرح در وزارت کشور آماده‌شده است و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات در طرح کاهش نداریم نه‌تنها در تهران؛ بلکه در سایر کلان‌شهرها نیز برای اجرای این طرح محدودیتی از سوی سیمفا وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، قیصر گفت: درحال‌حاضر از سمت سیمفا برای اتصال مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین هیچ محدودیتی ندارد و برای اجرای طرح کاهش هم نه‌تنها در تهران؛ بلکه در تمامی کلان‌شهرها آمادگی لازم در سامانه سیمفا وجود دارد.

او افزود: مقدمات اتصال سازمان راهداری به سامانه سیمفا ایجادشده تا به‌صورت آنلاین همانند مراکز معاینه فنی سبک؛ مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین هم به سامانه معاینه فنی یک‌پارچه متصل شوند و درحال آماده کردن بحث‌های وب‌سرویس هستیم. از سوی سیمفا همه‌چیز محیا شده و تنها باید سازمان راهداری تغییراتی در نرم‌افزار خود ایجاد کند؛ بنابراین منتظر سازمان راهداری هستیم تا این مهم محقق شود و امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده این کار انجام شود.

مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی کشور درباره محدودیت ارائه خدمات در مراکز معاینه فنی و ایجاد صف‌های طولانی مقابل این مراکز گفت: براساس قانون پس از 4 سال خودروها برای اخذ گواهی باید به مراکز مراجعه کنند اما مردم برای اینکه بتوانند از تخفیف طرح‌ترافیک بهره‌مند شوند با هر مدلی و زیر 4 سال برای اخذ گواهی مراجعه می‌کنند که این مسئله باعث شده مراجعات فراتر از حد پیش‌بینی‌شده شود.

قیصر افزود: شهروندان گرامی باید بدانند می‌توانند به‌تمامی مراکز معاینه فنی شهرهای اقماری تهران و سایر شهرهای کشور مراجعه کنند؛ در حقیقت وقتی می‌گوییم سامانه معاینه فنی کشور یکپارچه عمل می‌کنند یعنی تفاوتی میان کیفیت مراکز معاینه فنی در ارائه خدمات وجود ندارد و مردم می‌توانند به سایر مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.