| کد خبر: 175835 |

◄ برداشت 500 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای شرکت‎‌های دارویی

معاون اول رئیس جمهور از موافقت رهبر انقلاب برای برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای شرکتهای دارویی، خبر داد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور از موافقت رهبر انقلاب برای برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دارویی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات گفت: افزایش نرخ بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست و جامعه کشش ندارد.

او گفت: از صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار را تبدیل به ریال خواهیم کرد تا از شرکت‌های دارویی حمایت کنیم، رهبری نیز هفته گذشته تائید کرده اند و مشکلی هم نیست.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به این باور دارم که صادرکنندگان از دولتمردان کمتر نیستند. کسی که فکر می‌کند بخش خصوصی کار راحتی است، کار نکرده اند. این کار سختی است.

جهانگیری درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد گفت: ما نمی‌خواهیم بخشنامه خلق الساعه داشته باشیم، واقعا این را نمی‌خواهیم، ثبات در تصمیم‌گیری یکی از مسائل اصلی کشور است.

او گفت: اگر بخشنامه اشتباه زدیم، باید اصلاح کنیم؛ اگر این اصلاح صورت نگرفت، باید در عقل ما شک کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور در دور اول، اولویت اولش این بود که مساله برجام به نتیجه برسد و من بیشتر در مسایل اقتصادی وقت می‌گذاشتم. اما در این دوره (دولت دوازدهم) رئیس جمهور خود بیشتر در اقتصاد وارد می شود و معاونت اقتصادی دارد و آقای نهاوندیان نیز دبیر ستاد اقتصادی دولت و دبیر ستاد هماهنگی سران سه قوه است.

جهانگیری گفت: اگر بخش خصوصی پیشنهاداتی برای اصلاح فرآیند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد دارد، اعلام کند. دولت در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات، تصمیم بلندمدت نگرفته است.

او درباره اتاق بازرگانی گفت: اتاق امین ما است و امین بخش خصوصی است و اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود، بگویید اصلاح می‌کنیم. ما اعتماد دولت و بخش خصوصی را نداریم. تحریم داخلی واژه تلخی است، ما می‌خواهیم در این شرایط تهدید به فرصت تبدیل شود؛ یعنی موانع را برداریم نه اینکه مانع جدیدی بگذاریم، اگر جایی مطلبی دارید، بگویید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.