| کد خبر: 175127 |

◄ رانندگان خودروهای توقیفی به کلاس آموزشی می‌روند

افرادی که امروز به عنوان رانندگان برتر و نمونه انتخاب شده‌اند به خصوص رانندگان حمل‌ونقل عمومی از آنها توقع می‌رود که بیشتر از باقی افراد جامعه قوانین را رعایت کنند. در حقیقت سفیران نظم و انضباط ترافیک باید رانندگان وسائل حمل‌ونقل عمومی باشند.

تین نیوز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش رانندگان قانونمند از ارزشمند بودن تلاش رانندگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: رانندگان باشرف و دوستدار مردم و انقلاب، قاطعانه ایستاده‌اند و با وجود بیان مطالبات خود اما کار مردم را زمین نمی‌گذارند و انجام می‌دهند. هم‌چنین نیروی انتظامی نیز خود را مکلف می‌داند که همراه این جامعه و قشر ارزشمند و بزرگ رانندگان در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار رحیمی با اشاره به این نکته که متوجه شده‌ایم چقدر کار رانندگان ارزشمند است، اظهار کرد: 60 درصد از اعمال‌ قانونی تخلفات با دوربین و 40 درصد توسط ماموران پلیس انجام می‌شود. ما خود را کنار شما احساس می‌کنیم.

وی به این موضوع پرداخت که اولویت‌های جدی ما در مأموریت‌ها و اجرای وظایف قانونی پلیس بحث آموزش است، افزود: امروزه با افتخار می‌گوییم در تمام مناطق راهنمایی و رانندگی کلاس آموزشی برای رانندگان متخلف برقرار است و همچنین برای راکبین متخلف و قانون‌گریز نیز این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: تمام کسانی که به هر دلیلی خودرو یا موتورشان به ستاد ترخیص زیر نظر پلیس فرستاده شود علی‌رغم پرداخت معوقات و تخلفات حتما باید یک دوره کوتاه آموزشی ببینند، زیرا ما راهی جز این نداریم که فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه در کشور به خصوص تهران را بالا ببریم. در تهرانی که بیش از 30 تا 40 درصد ترافیک شهرها متعلق به این شهر است.

رحیمی اضافه کرد: حدود یک سوم جرائم و تخلفات در تهران رخ می‌دهد؛ البته باید گفت که اکثر خیابان‌های تهران به دوربین تجهیز شده و آمار تخلفات را ثبت می‌کنند. به همین جهت 60 درصد اعمال قانون‌ها با دوربین است و توسط دوربین انجام می‌شود و تنها 40 درصد توسط ماموران پلیس صورت می‌گیرد. دوربین‌ها در تهران شبانه‌روز آمار می‌گیرند و برای قانون‌گریزان اعمال قانون می‌کنند.

وی در ادامه گفت: توقع و انتظار ما این است که سایر رانندگان بدانند که موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در آمد و شد، جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، یعنی اصلی‌ترین اولویت ما بحث آموزش است. البته رانندگانی که قوانین و مقررات را رعایت کنند همواره مورد توجه و عنایت پلیس قرار خواهند گرفت.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات آموزشی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: رانندگان متخلفی که خودروهایشان به ستاد ترخیص منتقل شده قبل از دریافت خودرو کلاس‌های آموزشی را می‌گذرانند و 120 هزار راننده را در طول شش ماه گذشته تا به امروز در تهران آموزش داده‌ شده است. هم‌چنین برای 25 هزار راننده تاکسی نیز با هماهنگی با تاکسیرانی و 12 هزار راننده اتوبوس نیز آموزش‌های لازم را در این زمینه را داده‌ایم.

وی با بیان این‌که به 15 هزار راننده سرویس مدارس نیز آموزش داده‌ شده‌اند، اظهار کرد: آموزش رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

سردار رحیمی با اشاره به این مطلب که متاسفانه وضعیت انضباط و ترافیک در شهر اصلا مورد رضایت نیست، خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌های جدی امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به نظم در رانندگی است و باید همه به هم تذکر دهیم تا به تدریج مشکل بی نظمی در ترافیک تهران حل و فصل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.