| کد خبر: 175068 |

◄ بزرگ‌ترین حامی تاکسی‌های اینترنتی: باید از شهرداری مجوز بگیرید

تاکسی‌های اینترنتی جزو کسب‌وکارهای نوین فناورانه است و مانند همه کسب‌وکارهای دیگر باید مجوزهای لازم از شهرداری را اخذ کنند.

تین نیوز

با اظهارنظر تازه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به نظر می‌رسد روند برخورد با تاکسی‌های اینترنتی در حوزه «مجوزها» وارد فاز تازه‌ای شده و یکی از بزرگ‌ترین حامیان تاکسی‌یاب‌ها، حالا رای به «دریافت مجوز از شهرداری» داده است.

سورنا ستاری در این باره عنوان کرده که «تاکسی‌های اینترنتی قبل از اخذ مجوز باید موافقت شهرداری را کسب کنند.»

به گفته ستاری «با اینکه تاکسی‌های اینترنتی جزو کسب‌وکارهای نوین فناورانه است، اما این استارت‌آپ‌ها نیز مانند همه کسب‌وکارهای دیگر باید مجوزهای لازم از شهرداری را اخذ کنند.»

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ستاری امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مشترک با شهردار تهران درخصوص ادامه فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران نیز افزوده است:  مقررشده که استارتاپ‌هایی که مجوز می‌خواهند، باید قبل از آن موافقت شهرداری را داشته باشند تا از این طریق بتوان آن‌ها را ساماندهی کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به توسعه فعالیت‌های استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد: ما قرار نیست هیچ محدودیتی برای فعالیت این نوع شرکت‌ها ایجاد کنیم و باید در تصمیم‌گیری‌ها منعطف عمل کنیم.

اظهارنظر معاون علمی‌فناوری ریاست جمهوری درباره الزام تاکسی‌یاب‌های اینترنتی به دریافت مجوز از شهرداری در حالی است که پیش از این مدیران تاکسی‌یاب‌هایی به مانند اسنپ و تپسی، به صراحت مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند. حتی در اظهارنظری، یکی از مسئولان رده بالای «اسنپ» عنوان کرد که «این شرکت حاضر به ارائه اطلاعات مورد نیاز شهرداری به این ارگان هست اما زیر بار مجوز گرفتن از شهرداری برای ادامه فعالیت نمی‌رود.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.