| کد خبر: 174104 |

◄ راه‌آهن مراغه-ارومیه در آستانه افتتاح

بنا به گفته‌های مسئولان شرکت ساخت و راه‌آهن تا افتتاح طرح احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه زمان کمی باقی‌مانده است.

تین نیوز

بنا به گفته‌های مسئولان شرکت ساخت و راه‌آهن تا افتتاح طرح احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه زمان کمی باقی‌مانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، چندی پیش مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌‌آهن در حاشیه بازدید از راه‌آهن مراغه-ارومیه از افتتاح قریب‌الوقوع خط آهن مراغه- ارومیه خبر داد.

او افتتاح این پروژه راکه در مراحل نهایی دارد از اولویت‌های کاری شرکت راه‌آهن اعلام کرد.

در بازدید مذکور مسئولان شرکت راه‌آهن نیز به‌عنوان بهره‌بردار حضور داشتند و ایستگاه‌های مهاباد، نقده و ارومیه، تاسیسات زیربنایی جانبی آن‌ها را موردبررسی قرار دادند.

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز  از پیشرفت 98‌درصدی زیرسازی  مسیر ریلی حدفاصل مهاباد تا ارومیه و پیشرفت فیزیکی 90‌درصدی بخش روسازی و ساختمان آن‌ها خبر داده بود.

خیر‌اله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز خبر از افتتاح یک ایستگاه مسافری در داخل محدوده شهری و جنب پایانه مسافری برون‌شهری در داخل شهر ارومیه پس از افتتاح ایستگاه فعلی خبر داد.

خط آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۲ کیلومتر در ۸ قطعه تعریف شده است .

ایستگاه راه‌آهن نقده، ایستگاه مسافری درجه‌دو است و مساحت ساختمان مسافری آن ۱۹۲۰ مترمربع، مساحت کل زیربنا ۱۰ هزار و ۷۸۲ مترمربع و از چهار خط ایستگاهی تشکیل‌شده است.

ایستگاه تشکیلاتی درجه یک ارومیه نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن مراغه-ارومیه  با زیربنای حدود ۱۶‌هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آخرین فنّاوری‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت ۳۰‌هکتار احداث‌شده است. ساختمان اصلی ایستگاه ۵ هزار و ۳۷۰‌مترمربع مساحت دارد و دارای ۹‌خط ایستگاهی است.

میزان ترافیک مسافری برای سال اول بهره‌برداری این پروژه ریلی ۰.۸‌میلیون نفر و برای سال بیستم  یک‌میلیون نفر پیش‌بینی‌شده و میزان ترافیک باری مسیر نیز در سال اول بهره‌برداری ۰.۶‌میلیون تن و در سال بیستم ۱.۵‌میلیون تن برآورد شده است.

طرح احداث راه‌آهن مراغه-ارومیه یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در شمال-غرب کشور است که به دلیل هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان می‌تواند شاهراه ارتباط ریلی ایران به اروپا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.