| کد خبر: 173212 |

◄ تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک علت افزایش قیمت لاستیک را تامین از طریق واردات و فقدان تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور دانست .

تین نیوز

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک علت افزایش قیمت لاستیک را تامین از طریق واردات و فقدان تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور دانست .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، داوود سعادتی‌نژاد گفت: با افزایش نرخ ارز قیمت لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به بیش از دو برابر افزایش یافته است و تا زمانی که تولید داخلی توان رفع نیاز حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را نداشته باشد، قیمت محصولات افت نخواهد کرد و این موضوع زمان‌بر است.

او ادامه داد: در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینه لاستیک عموما مربوط به لاستیک‌ خودروهای شخصی است و لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند فقط به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار به لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق واردات تأمین می‌شود،و همچنین نبود تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به‌صورت گسترده در بین تولیدکنندگان، عاملی شده تا در راستای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود.

سعادتی‌نژاد تأکید کرد: برای دستیابی به تکنولوژی تولید لاستیک حمل‌ونقل جاده‌ای و رفع نیاز بازار به‌واسطه تولید داخلی باید سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد تا طی چند سال، تولید داخلی جایگزین واردات شود.

او اذعان کرد: قیمت محصولات داخلی در زمینه وسایل نقلیه شخصی طی چند وقت اخیر رشد دو برابری را تجربه کرده که علت آن عدم هماهنگی واردکننده و تولیدکننده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.