| کد خبر: 172572 |

◄ روایت متفاوت از میزان هزینه ارزی ایرلاین‌ها/ چند درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است؟

این روزها بحث مشکلات ارزی شرکت‌های هواپیمایی و به طبع آن افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیما جزو اخبار در مهم حوزه حمل‌ونقل است اما آن چیزی که در این میان جای سؤال شده روایت متفاوت در خصوص میزان هزینه ارزی ایرلاین‌ها است.

تین نیوز

این روزها بحث مشکلات ارزی شرکت‌های هواپیمایی و به طبع آن افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیما جزو اخبار در مهم حوزه حمل‌ونقل است اما آن چیزی که در این میان جای سؤال شده روایت متفاوت در خصوص میزان هزینه ارزی ایرلاین‌ها است.

به گزارش تین نیوز، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که بیش از 60 تا 70درصد هزینه ایرلاین‌ها ارزی است این در حالی است که چندی پیش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مقاومتی در خصوص گرانی قیمت بلیت هواپیما عنوان کرده بود که هم‌اکنون 45 تا 55درصد هزینه‌های تمام شده قیمت بلیت هواپیما متأثر از قیمت ارز است و این‌که بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تأثیر ندارد حرف دقیقی نیست.

او در ادامه عنوان کرده بود که از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم قیمت بلیت‌ها را روی پایگاه‌های اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت‌ها در پروازهای چارتر خیلی بیش‌تر از قیمت رسمی شرکت‌های هواپیمایی است.

اخیرا هم  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به مشکلات ارزی شرکت‌های هواپیمایی واکنش نشان داده و گفته است، 55درصد هزینه یک ساعت پرواز یک هواپیما در کشور ما‌ ارزی است و طبیعی است که بدین ترتیب نرخ‌های بلیت هواپیما هم با نوسانات ارز افزایش می‌یابد.

عابدزاده به این موضوع اشاره نکرده که آیا هزینه ارزی 55درصدی یک ساعت پرواز برای مقاصد داخلی است یا خارجی.

در حال حاضر این نکته مورد نظر است که چرا دقیقا میزان هزینه شرکت‌های هواپیمایی بررسی و اعلام نمی‌شود و وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درصدهای متفاوتی را از هزینه ارزی شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.