| کد خبر: 170648 |

◄ فروش 15روزه بلیت‌های تابستانه رجا به بهانه انجام تعمیرات

شرکت رجا، فروش مرحله سوم بلیت قطارهای تابستانه خود از بازه زمانی 15مرداد تا 31 شهریور ماه را در شرایطی اعلام کرد که راه‌آهن- تنها به این شرکت- دستور فروش بلیت برای 15 روز و به‌دلیل نظارت بر شرایط نگهداری واگن‌های فرسوده رجا را صادر کرد.

تین نیوز

در حالی که خروج واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی که می‌توانست ضربه مالی جدی به  شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافر وارد کند، حداقل تا یک سال آینده منتفی شده، شرکت رجا اجازه فروش مرحله سوم بلیت‌های تابستانه را به مثابه سایر شرکت‌ها را ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که در راستای نظارت بر شرایط نگهداری واگن‌های فرسوده رجا، این شرکت باید پیش فروش خود را در بازه زمانی دو هفته یک‌بار انجام دهد.

مصوبه خروج واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی که از سال 94 لازم‌الاجرا بود، امسال شکل جدی‌تری به خود گرفت و از شرکت‌های مسافری ریلی خواسته شد تا نسبت به خروج واگن‌های بیشتر از 30 سال از خط سیر اقدام کنند.

شرکت قطارهای مسافری رجا نیز در آن زمان و در اعتراض به این نوع مصوبات، فروش بلیت قطارهای تابستانی خود را منتفی کرد و پس از حدود سه هفته مجددا سایت خود را برای فروش بلیت‌های تابستانه باز کرد.

قاطبه شرکت‌های مسافری هم در پاسخ به عواقب خروج واگن‌های فرسوده، ضمن بیان اعتراض خود اعلام کردند که به این دلیل که از پس هزینه‌های مالی اجرای این مصوبه برنمی‌آیند، نمی‌توانند نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

بنابراین تلاش‌های شرکت‌های ریلی مسافری برای حل این موضوع و رساندن صدای خود به دولت و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نهایتا منجر شد تا راه‌آهن اعلام کند که اجرای مصوبه خروج واگن‌های فرسوده از خط سیر، به شرط نظارت این شرکت بر شیوه تعمیرونگهداری واگن‌ها، به مدت یک سال متوقف شده است.

با این اقدام، شرکت‌های مسافری به بهبود شرایط خود و توجه دولت به عدم توانمندی آنها برای خروج و یا تعمیر واگن‌های فرسوده خود امیدوار شدند و نسبت به فروش بلیت قطارهای خود با اهتمام بیشتری اقدام کردند.

اما در اواخر هفته گذشته، شرکت رجا فروش مرحله سوم بلیت قطاره‌های تابستانه از طریق سایت خود و از بازه زمانی 15مرداد تا 31 شهریور ماه را اعلام و آغاز کرد، شرکت راه‌آهن دستور داد تا این شرکت تنها برای 15 روز سایت خود را برای فروش مرحله سوم فروش بلیت‌های خود باز بگذارد.

دستوری که تنها به شرکت رجا داده شده و بقیه شرکت‌های مسافری ریلی را شامل نمی‌شود.

بر اساس اخباری که به دست تین‌نیوز رسیده است، دلیل صدور این دستور، نظارت بر واگن‌های فرسوده شرکت رجا هر دو هفته یکبار عنوان شده است.

شرکت رجا به‌عنوان شرکت مسافری ریلی در بخش خصوصی است و به نظر برخی از کارشناسان صنعت ریلی تعویق در فروش بلیت‌های این شرکت می‌تواند فرصت تنظیم سفر با قطار را از مردم و فرصت تبلیغات و بازاریابی از شرکت‌ها را سلب کند.

همچنین به‌نظرکارشناسان حمل‌ونقل ریلی، این تصمیم عواقبی جز کاهش ضریب اشغال قطارهای رجا و کاهش درآمدهای این شرکت نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.