| کد خبر: 166155 |

◄ تسلط قطعات منفصله خودرو چینی بر بازار ایران

با توجه به تمام اتفاقاتی که در سال ۹۶ در حوزه واردات خودرو افتاد هر ماه با یک بخشنامه و تلاطم جدید در حوزه واردات خودرو مواجه شدیم طوری که تعرفه واردات خودرو ۳۰ درصد افزایش یافت و با وجود تمام دستورهای قضایی، این افزایش تعرفه، اعمال می‌شود.

تین نیوز

 رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، از تسلط قطعات منفصله خودرو چینی بر بازار ایران خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد قطعات منفصله وارداتی خودرو برای خودروسازان از کشور چین وارد می‌شود که ارزش آنها حدود دو برابر ارزش خودروهای وارداتی در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرهاد احتشام‌زاده اظهار کرد: با توجه به تمام اتفاقاتی که در سال گذشته در حوزه واردات خودرو افتاد هر ماه با یک بخشنامه و تلاطم جدید در حوزه واردات خودرو مواجه شدیم طوری که تعرفه واردات خودرو 30 درصد افزایش یافت و با وجود تمام دستورهای قضایی، این افزایش تعرفه، اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این‌که «خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند»، تصریح کرد: اکنون و پس از لغو تحریم‌ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری مشترک در  ایران تلاش می‌کنند، خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

احتشام‌زاده بااشاره به این نکته که باید عصرطلایی خودروهای چینی در بازار ایران را پایان یافته تصور کرد، ابرازداشت: با توجه به رفع تحریم‌ها با سرمایه گذاری مشترک با برندهای برتر دنیا و افزایش کیفیت خودروهای داخلی در آینده بیشترین سهم بازار خودروی ایران متعلق به خودروهای داخلی و همچنین خودروهای مونتاژی اروپایی خواهد بود.

 رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 هم هزینه‌های جدیدی به واردات خودرو اضافه شد که با احتساب ده درصدی که به عنوان یک تعرفه جدید در بودجه امسال آورده شده مجموع تعرفه‌ها چهل درصد افزایش را نشان می‌دهد ضمن اینکه هزینه‌های ترخیص گمرکی و حقوق و عوارض گمرکی نیز به نسبت دلار ۴۲۰۰ تومانی رشد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.