| کد خبر: 163656 |

چرا تعطیلات رسمی در کشور باید ساماندهی شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بهبود خدمات رسانی و پیشیگیری از نارضایتی مردم را مستلزم ساماندهی تعطیلات دانست و از دولت و مجلس خواست تا تحقق این مهم را در دستور کار قرار دهند.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بهبود خدمات رسانی و پیشیگیری از نارضایتی مردم را مستلزم ساماندهی تعطیلات دانست و از دولت و مجلس خواست تا تحقق این مهم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش تین‌نیوز، حسن لطفی با تاکید بر اینکه تعطیلات در کشور باید ساماندهی شود، گفت: تعداد تعطیلی های رسمی در طول سال 73 روز بوده این در حالی است که ایامی که به مناسبت های مختلف مانند آلودگی هوا نیز تعطیل می شود در زمره این 73 روز قرار نمی گیرد و به نوعی تعطیلی پنهان در کشور داریم که دامن گیر اقتصاد کشور شده است و به نوعی باید ساماندهی شوند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه توازن مناسبی در تعطیلات کشور وجود ندارد، افزود: تعطیلات بالا و عدم ساماندهی باعث شده ساختار کشور با چالش اساسی مواجه شده و مردم نتوانند از خدمات مطلوبی برخوردار شوند.   

به گزارش خانه ملت، وی تصریح کرد:  هر چند قرار شد دولت برای کاهش بروکراسی اداری و ساماندهی تعطیلات لایحه ای را به مجلس ارائه کند اما نسبت به این مهم بی توجهی کرد بنابراین تعدادی از نمایندگان نسبت به تدوین طرحی برای ساماندهی تعطیلات اقدام کردند که این طرح هنوز بلاتکلیف مانده است.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در این رابطه نیاز است برای بهبود خدمات رسانی و پیشگیری از نارضایتی مردم در نتیجه بروکراسی اداری تمهیداتی در خصوص ساماندهی تعطیلات از سوی دولت و مجلس اتخاذ شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه جای ساماندهی تعطیلات روز به روز به تعطیلات کشور افزوده می شود، گفت: این امر بهره وری را کاهش و موجبات افت رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرانه کار مفید در کشور روزانه یک ساعت است، ادامه داد: افزایش تعطیلات رسمی، بی توجهی به ساماندهی و همچنین پایین بودن بهره وری نیروی کار و سرانه کار مفید در کشور زمینه را برای بروز چالش های اقتصادی فراهم کرده و نیاز است مجلس و دولت هر چه سریع تر ساماندهی تعطیلات را در دستور کار قرار دهند.


 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.