| کد خبر: 163386 |

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل خبر داد:

آمادگی فرودگاه اردبیل برای میزبانی از پروازهای فوق‎العاده نوروزی

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل از آمادگی فرودگاه اردبیل برای میزبانی از پروازهای فوق‎العاده نوروزی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل از آمادگی فرودگاه اردبیل برای میزبانی از پروازهای فوق‎العاده نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید فخرالدین هاشمی در این باره گفت: طبق روال نوروز، افزایش پروازهای فوق‎العاده به ویژه در مسیر تهران را خواهیم داشت و پیش‎بینی می‎کنیم پروازهایمان به دو برابر برسد. در همین زمینه شرکت‎های هواپیمایی ایران ایر و آسمان برنامه پروازی خود را برای نوروز و نیمه اول سال ۹۷  داده‎اند. همچنین یک شرکت خصوصی با سازمان همیاری شهرداری‎های استان اردبیل تفاهم‎نامه‎ای را امضا کرده که طی آن قرار است در هفته چهار پرواز را از تهران به اردبیل انجام دهد که اگر این پروازها از نظر ظرفیت مسافر به ۸۰ درصد برسد، امکان تداوم و افزایش آن وجود خواهد داشت.

وی افزود: همچنین روی مسیرهای جدید مانند مشهد، عسلویه و کیش در حال کار هستیم که به احتمال زیاد از اول سال، دو پرواز برنامه‎ای در هفته‎ برقرار خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل ادامه داد: به منظور هماهنگی و برنامه‎ریزی بهتر، جلسات ستاد نوروزی را با مجموعه‎های فعال در فرودگاه نظیر شرکت هواپیمایی و سوختگیری و سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس و... برگزار کرده‎ایم و همه آنها برنامه‎های خود را برای نوروز و نحوه خدمت‎رسانی در آن ارائه کرده‎اند و این جلسه‎ها باز هم برگزار خواهد شد تا هماهنگی‎ها به بالاترین سطح برسد.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‎رسانی به موقع از سوی شرکت‎های هواپیمایی گفت: با شرکت‎های هواپیمایی به طور جداگانه جلسه گذاشته‎ایم و آنها را در زمینه افزایش پروازها و ملزم بودن به اطلاع‎رسانی و پاسخگویی به موقع به مسافران توجیه کرده‎ایم. همچنین تأکید کرده‎ایم که نسبت به پیش‎بینی آب و هوا حساس باشند و با توجه به آن، پروازهای خود را ترتیب دهند. از هواشناسی استان نیز خواسته‎ایم تا به موقع وضعیت جوی را اطلاع‎رسانی کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی فرودگاه به عنوان راهنمای مسافران توجیه و شیفت‎بندی شده‎اند، گفت: طرح زیباسازی ترمینال را انجام داده ایم و سرویس‎های بهداشتی و نمازخانه‎ها اصلاح و آماده شده‎اند. با پیمانکاران بوفه‎ها و تاکسی‎رانی جلسه توجیهی گذاشته ایم و برای رانندگان تاکسی کلاس آموزشی نحوه برخورد با مسافران را برگزار کرده ایم. نورز امسال در داخل ترمینال فرم‎های نظرسنجی در اختیار مسافران قرار داده خواهد شد تا نظر خود را در مورد خدمات فرودگاه بگویند و ببیینیم که در کجا ضعف داریم.

وی با بیان اینکه برای تزئین دو سفره هفت‎سین؛ یکی در محوطه که بیشتر برای مسافران ورودی به استان و دیگری در داخل ترمینال برای مسافران خروجی چیده خواهد شد، افزود: به منظور خدمت‎رسانی بهتر به مسافران سامانه اطلاعات پرواز(FIDS) را به روزرسانی کردیم و تسمه نقاله‎های ترمینال، سیستم‎های صوتی، سیستم‎های توزین و ترازوها را بازبینی کرده‎ایم. همچنین محوطه‎سازی و زیبا‎سازی محاوط انجام شده است و با توجه به اینکه پارسال در هفته منابع طبیعی ۱۵۰۰ اصله درخت کاشتیم و امسال نیز برای استقبال از بهار و گرامی‎داشت منابع طبیعی ۵۰۰ اصله نهال کاشتیم.

هاشمی درباره آمادگی فرودگاه اردبیل در بحث عملیاتی گفت: با پیگیری‎های انجام شده وارسی پروازی سیستم ناوبری انجام خواهد شد و کماکان آمادگی خود را برای مواجهه با برف و یخبندان حفظ خواهیم کرد چراکه اردبیل تا پایان فروردین زمستان محسوب می‎شود. به این منظور تمام تجهیزات بازبینی و تعمیر شده‎اند و با یک شرکت قرارداد داریم که اگر برف درحدی باشد که تجهیزات ما جوابگو نباشد آنها وارد عمل شوند.

وی افزود: طرح دیگری که برای شرایط جوی یخبندان در نظر گرفته‎ایم، این است که شرکت‎های هواپیمایی را ملزم کردیم تا به جای پارکینگ در ابتدا و انتهای دو باند، اقدام به یخزدایی کنند تا به این ترتیب هم آلودگی ناشی از مواد سمی یخ‎زدا روی کارکنان فرودگاه اثر کمتری بگذارد و هم بین زمان یخزدایی و پرواز فاصله کمتری بیفتد که هم مسافران کمتر معطل می‎شوند و هم امکان یخ زدن دوباره هواپیما کاهش می‎یابد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.