| کد خبر: 162896 |

حسنوند : بی‌اعتنایی ربیعی به کارگران ما را مجبور به استیضاح کرد

اقدام شما در کاهش آسیب های اجتماعی چیست؟ آقای ربیعی، مگر رهبری در جلسه محرمانه بر آسیب‌های اجتماعی گریه نکردند؟ مسئول مستقیم به واسطه وزارت رفاه شما بودید چرا گریه نکردید؟ چرا تلاش نکردید؟ چرا اقدام نکردید؟ اگر ابراز نداشتید و اگر ناتوان بودید چرا استعفا ندادید؟

تین نیوز

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خطاب به وزیر تعاون گفت: با مظلوم‌نمایی می‌خواهید وزیر بمانید اما بدانید این منصب از ما و شما می‌گذرد بنابراین به ناتوانی خود اعتراف کنید و استعفا دهید.

به گزارش تین‌نیوز،  فریدون حسنوند در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: جناب آقای ربیعی، دوست دیروز و وزیر امروز، هم در استیضاح گذشته و هم در رای اعتماد گذشته، رای مثبت به وزارت شما دادم، امروز در مقام استیضاح شما پشت تریبون قرار گرفته ام، رئیس جمهور محترم فرمودند چه اتفاق ظرف 6 ماه افتاده است.

رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: برخی سوال کردند ربیعی 6 ماه گذشته و امروز چه تفاوتی با هم دارد که مورد استیضاح قرار می گیرد، ربیعی 6 ماه گذشته وعده اشتغال، اصلاح مدیریت، وعده برخورد با مفاسد داد، وعده جمع کردن باشگاه های سیاسی در شستا و صندوق های بازنشستگی را داده بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس بیان داشت: ربیعی امروز در مقام استیضاح یعنی عدم وفای به عهد خود، استیضاح از جانب برخی از دوستان و منتقدین دیروز، استیضاح برای عدم به وفای به عهد، برای عدم اصلاح و به واسطه ناتوانی و ضعف مدیریت اش است.

وی گفت: آقای ربیعی چرا شانه خالی می کنید؟ آیا شرکت نفتکش متعلق به شما نبود؟ سانچی و فاجعه او را به گردن گرفتید و اظهار تاسف کردید؟ آیا سانحه سقوط هواپیمای آسمان را به گردن گرفتید و اظهار تاسف کردید؟ یا فقط فرافکنی کردید؟ آیا سانحه‌های قطار رجا زیرمجموعه حضرتعالی نبود؟ چگونه از مسئولیت فرار و به دوش دیگری انداخته اید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما فرمودید از زیر مجموعه‌ام سوال نمی‌کنند و فقط از شستا و صندوق سوال می شود می‌دانید چرا؟ شستا و صندوق نه یک وزارتخانه یک دولت است، هلدینگ های مختلف، هزاران میلیارد سرمایه و هزاران کارگر دارد و بی‌اعتنایی شما نسبت به ورشکستگی صندوق و شستا ما را به  استیضاح وادار کرد.

حسنوند خطاب به ربیعی تاکید کرد: اقدام شما درجمع‌آوری کودکان بی سرپرست در خیابان‌ها چیست؟ نمایندگان آیا در تقاطع ها هر روز کودکان کار را مشاهده می کنید؟ آیا ربیعی  اقدامی کرد؟ آیا زنان بی سرپرست را در تقاطع‌ها نمی‌بینید که با جوراب‌فروشی و گل‌فروشی از نجابت خود دفاع می کنند اما ربیعی بی خیال و آسوده در حفظ منصب و کرسی صدارت و وزارت خود است.

وی افزود: اقدام شما در کاهش آسیب های اجتماعی چیست؟ آقای ربیعی، مگر رهبری در جلسه محرمانه بر آسیب‌های اجتماعی گریه نکردند؟ مسئول مستقیم به واسطه وزارت رفاه شما بودید چرا گریه نکردید؟ چرا تلاش نکردید؟ چرا اقدام نکردید؟ اگر ابراز نداشتید و اگر ناتوان بودید چرا استعفا ندادید؟

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: عنوان شده است که جلسه امروز باز شدن پرونده رانت خواری است، دوستان خود را طی روزهای گذشته با 2 میلیارد تومان در روابط عمومی وزارت رفاه بسیج کردید تا بر دهان رسانه های منتقد بزنند، تهمت و تخریب روانه مجلس شد.

شستا پشتوانه حزب خانه کارگر شد

موافق استیضاح وزیر تعاون بیان داشت: آقای ربیعی فراموش نکرده‌اید که فراخوان دادید کارگران به جلوی مجلس بیایند، آقای ربیعی آنها کارگران نبودند، کارگران کسانی بودند که چندین بار جلوی مجلس فریاد زدند گوش شنوایی نبود، بازنشستگان کسانی بودند که ماه‌ها در کنار مجلس بودند اما شما اقدامی نکردید، این ها کارگران و بازنشستگان بودند اما آنها که با فراخوان جلوی مجلس حاضر شد، خانه کارگر بود برای اینکه شما شستا را به مرتضی لطفی عضو خانه کارگر دادید و شستا به عنوان مجموعه توانمند اقتصادی  پشتوانه حزب قرار گرفت.

وی مطرح کرد: آیا می شود وزیر ورزش استیضاح شود و ورزشکار به جلوی مجلس بیاید؟ آیا می‌شود وزیر ارشاد استیضاح شود و هنرمند به جلوی مجلس بیاید؟

نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: آقای ربیعی گفته‌اید اشتغال به شما مربوط نیست، در زمان رای اعتماد گفتید مسئول اشتغال هستند اما به محض اینکه مردم اعتراض کردند می‌گویید مسئولیتی ندارید،

وی ادامه داد: فراموش نکنید رفتارهای امروز شما مانند سالهای قبل شده است شما همان کسی بودید در ستاد آقای میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر بودید، شما کسی بودید که در روز انتخابات سال 88 با آقای میرحسین به پشت تریبون آمدید واعلام پیروزی کردید.

حسنوند بیان داشت: ای کاش بر اعتقاد خود می‌ماندید و مردانه از اعتقادت دفاع می کردید و مردانه می گفتید از میرحسین دفاع کردید، اما چند سال پس از آن به مجلسی آمدید که اکثر آن اصولگرا بود و فرمودید: نفوذی نظام در ستاد میرحسین بودید.

 این نماینده با انتقاد از رویکرد و رفتار وزیر تعاون اظهار داشت: به فراکسیون امید مراجعه می‌کنید می گوید چون اصولگرایان از من امتیاز می‌خواهند و نمی‌خواهم از آنها به کار بگیرم کمک کنید به فراکسیون اصولگرایان می‌گویید چون نمی‌خواهید از اصلاح‌طلبان به کار گیرید، به من فشار می‌آورند آیا این صداقت و روش و رفتار برای حفظ مدیریت درست است؟

وی با بیان اینکه ربیعی 157 سوال و 305 تذکر طی روزهای قبل گرفته است، ادامه داد: شما جنگ روانی چند روز بر علیه گذشته شما علیه مجلس کودتا بود، خبرنگارانی را به خدمت گرفتید که به مجلس توهین کردند به نماینده تهمت زدند.

حسنوند بیان داشت: شما قومیت‌گرایی را ترویج کردید و با مظلوم‌نمایی می خواهید وزیر بمانید اما بدانید این منصب از ما و شما می‌گذرد بنابراین به ناتوانی خود اعتراف کنید و استعفا دهید.

وی نسبت به انتصاب متعدد مدیران در مجموعه شستا انتقاد کرد و افزود: شما هر روز شستا و صندوق را با تغییر مدیریت مواجه کردید، چرا مرتباً مدیران ضعیف را در راس شستا منصوب و بعد از مدتی عزل می کنید، این چه وضعیتی است که در شستا راه انداخته‌اید اگر مدیری ضعیف است چرا منصوبش می کنید که بعد بخواهید برکنارش کنید؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.