| کد خبر: 162092 |

◄ بلیط مترو گران می‌شود /تهران هزار تومان، خارج تهران 2 هزار تومان

در جلسه امروز شورای شهر قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ بررسی و نرخ‌گذاری شد.

تین نیوز

در جلسه امروز شورای شهر قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ بررسی و نرخ‌گذاری شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد علیخانی در این‌باره گفت: این نرخ‌گذاری بر اساس نظر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر است و پس از تصویب امروز در جلسه شورا، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس نرخ بلیت تک‌سفره تهران که 8۰۰ تومان بود به هزار تومان افزایش یافت، تک‌سفره حومه به تهران ۲ هزار تومان شد و تک‌سفره فرودگاه امام به تهران به ۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

علیخانی گفت: ما در هرماه ۴۰ میلیون مسافر داریم که درآمد حاصل از فروش بلیت آن ۲۰ میلیارد تومان است اما هزینه ماهانه مترو  تا ۹۰ میلیارد تومان است یعنی ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان مترو زیان می‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، گفت: این حداقل افزایشی بود که می‌توانستیم اعمال کنیم و تغییر بدهیم تا شاید بتواند بخشی از طلب ما را از دولت جبران کند.

پیش‌ازاین افشین حبیب‌زاده معاون نظارت شورای شهر تهران بابیان اینکه لایحه افزایش نرخ بلیت مترو از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی نهایی به کمیسیون حمل‌ونقل ارجاع داده‌شده است، گفت: در حال حاضر بلیت تک‌سفره مترو 800 تومان است که با پیشنهاد افزایش 20 درصدی 1000 تومان خواهد شد که البته این رقم تنها در کمیسیون حمل‌ونقل به تصویب رسیده و برای بررسی و تصویب نهایی باید در صحن شورا مطرح شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.