| کد خبر: 161907 |

جاده تهم - چورزق در استان زنجان با کولاک روبرو است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مسیر ارتباطی تهم - چورزق با کولاک روبرو بوده و لازم است رانندگان هنگام تردد در این مسیر، دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مسیر ارتباطی تهم - چورزق با کولاک روبرو بوده و لازم است رانندگان هنگام تردد در این مسیر، دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در بیشتر مسیرهای ارتباطی این استان، یخ زدگی مقطعی و مه غلیظ مشاهده می شود که کوچکترین سهل انگاری و بی احتیاطی ممکن است منجر به وقوع سانحه ای خطرناک شود.

وی اظهار کرد: بارش باران در آزادراه زنجان - قزوین و جاده ترانزیت خرمدره، ادامه دارد و هرچند بارش ها در در دیگر جاده های این استان قطع شده اما سطح جاده ها بدلیل ریزش باران، خیس و لغزنده بوده و رانندگان وسایط نقلیه بهتر است با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان حاضر همه جاده های این استان باز است و تردد خودروها جریان دارد و رانندگان ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از سوانح جاده ای هستند.

طی 10 ماه سالجاری 174 نفر در جاده های استان زنجان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند و یک هزار و 342 نفر نیز مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 8 درصد و 3 درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

استان زنجان دارای 34 گردنه ارتباطی و 28 راهدارخانه است و گردنه های 'پاپایی، سرملی، سعید آباد، قلی کندی، چایرلو، دندی به تخت سلیمان، خانچایی، چفتان، دهجلال، گویجه ییلاق، کینه ورس، قره آقاج، اندآباد و لولک آباد' ازجمله گردنه هایی هستند که در محورهای مختلف این استان قرار دارند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.